Som
@TinyWiny så handlar det nog mer om din umgängeskrets, och inte för att vara sån, men har du köpt en raskatt för ett antal tusenlappar brukar man oftast vara mer rädd om den, ha den försäkrad och vara beredd att åka in till veterinär än en 'vanlig husis' tyvärr
tror inte jag känner någon med en raskatt - nu pratar vi en reggad hos Sverak - som inte har den försäkrad. Däremot är det ganska många husisar som är oförsäkrade och ägaren tycker det blir för dyrt att betala för behandling utan avlivar. Sedan vare sig man väljer att behandla eller inte, så åker man till veterinär och avlivar, nackar eller skjuter den gör man inte, förutom i mycket, mycket speciella situationer.
Sedan är det som med alla djur, det som kostar är inte inköpspriset utan allt annat, försäkring, bra sand och kvalitetsmat. Miljön allmänt. Och att man vill vara säker på att köparen har ekonomin för det. Naturligtvis finns det 19-20 gamla som har det och ett ordnat boende osv, men det är större chans att någon i spannet 30-50 uppfyller de villkoren. Jag vet en uppfödare, som jag iofs tycker går väl långt, som kollar upp sina köpare hos KFM.
Hur många av karlarna har betalat 10,000+ för sin katt?