@Lovisaleonora Jag hoppas du kommer med en recension när du provat den, såg ju skitsmidig ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att Revlons Burgundy skulle passa bra till den färgen du lade upp här, Lavendel är ju mer lila
Och Faboluso har en som heter Purple Red som är grym till den färgen du har nu. Underbar!
När du säger det så har ju jag också Fire Red och kan inte minnas att den färgar lika mkt som denna. Blir fläckar direkt även på högblankt kakel!
@Lovisaleonora Jag hoppas du kommer med en recension när du provat den, såg ju skitsmidig ut!
Dock för mig smidigare än att locka med plattång eftersom jag inte kan det öht![]()
Jag hoppar in bland ungdomarna för goda råd! Jag färgade för några veckor sedan håret brunt hos frisören - att det jag bad om en mörkblond/havreaktig färg brydde sig inte min frisör om - utan det blev väldigt mörkt brunt. Innan var håret blekt i slingor och jag ville ha tillbaka min egen hårfärg.
Hur som helst så verkar det som om färgen inte riktigt vill sitta. Den har behållit den bruna färgen i utväxten, men blekts ur mycket i längderna. Ärligt talat ser det skitdassigt ut. Jag funderar på att testa Revlons färgbomber för att mätta färgen med, men jag kan inte hitta någon ton som jag tycker passar. 411 är nog rätt ton, men lite för mörk. Min fråga är om det går att blanda till en ljusare färg? T.ex. att jag mixar 411 med 1003?
Jag skulle nog först och främst gått tillbaka till frisören och reklamerat jobbet. Deras färg ska hålla längre än ett par veckor
I övrigt så gillar jag Revlons inpackningar, men istället för att köpa en extra nyans, testa att blanda ut med vanligt balsam/inpackning![]()
Jo, tanken att reklamera har föresvävat mig, men jag vill inte hålla på och utsätta mitt hår för fler färgbehandlingar på ett tag. Det var därför som jag ville ha håret färgat i min egen hårfärg (vilket det ändå inte blev). Normalt sett är jag väldigt förtjust i min frisör, men varken den här gången eller förra tycker jag att hon har lyckats riktigt.
Bra tips att späda ut med vanligt balsam!![]()
Jag har haft rödlila hår i några månader nu.
![]()
Börjar tröttna lite på allt bök med att hålla det snyggt, och på att på ful utväxt på nolltid.
Ska till frisören i nädta vecka och då blir det nog pastellfärg!
Vill ha askblont/mott grått upptill som tonar ner i lila pastell men kommer nog behöva bli mörkare upptill först eftersom jag har så mkt röda pigment just där..
Inspirationsbilder:
![]()
![]()
![]()
![]()
Locka håret? Nä, jag har bara blött håret lite och låtit det hänga.Har någon av er andra testat på headband curls när ni lockat håret? Om inte så måste jag tipsa om det!
Har fått hem min julklapp till mig själv. Ska bli spännande.
Funderar på att köpa en sådan men undrar om man kan variera storleken på lockarna med den?
Verkar väldigt smidig!
Har någon av er andra testat på headband curls när ni lockat håret? Om inte så måste jag tipsa om det!
Tack för tipset, själv använder jag inte värme när jag fixar med håret och mina två favoriter när det kommer till lockar utan värme är cocoon curls och ragcurls.
Coocon curls tar lite längre tid än ragcurls för mig att göra, ca 45 min emot en kanske 20 min, men personligen tycker jag att lockarna jag får av coocon curls metoden är mycket finare.
Jag kommer inte ihåg om jag tipsat om de 2 i den här tråden förut, men det måste ha varit ett bra tag sen så jag gör det igen.
Cocoon curls
![]()
Den tutorial jag använde mig för att lära mig göra dem.
Rag curls
![]()
Torrin's tutorial för rag curls och hon är så skön, en av mina youtube foviriter.
Så här ser mitt hår ut i vanliga fall och lockarna gjorda på båda sätt sitter i flera dar, så det är inte så att de går ur på en gång.
![]()