Hår-tråden

Kolla på tuben, där är en del recensioner. Och resultat. För stora tussar blir väldigt tama lockar. Jag kostade på den dyra modellen där man kan reglera tid och värmestyrka

Jag tror att Revlons Burgundy skulle passa bra till den färgen du lade upp här, Lavendel är ju mer lila :)
Och Faboluso har en som heter Purple Red som är grym till den färgen du har nu. Underbar!

När du säger det så har ju jag också Fire Red och kan inte minnas att den färgar lika mkt som denna. Blir fläckar direkt även på högblankt kakel!

Håret är mycket mer lila än bilden visar :) Eftersom jag vill ha det så lila som möjligt så vill jag undvika de röda tonerna :idea:

Dock för mig smidigare än att locka med plattång eftersom jag inte kan det öht :p

Samma här. har faktiskt redan provat. Blir kalas eftersom jag har håret uppsatt alltid, nu blir svansen korkskruvig och busig med otroligt liten insats. Det räcker ju med tio slingor totalt, för att få det rätta stuket. Det orkar t o m jag. Däremot vill den inte alls, (felpiper och stannar) när det är för tjockt, så det går inte att försöka hasta på.

Jag hoppar in bland ungdomarna för goda råd! Jag färgade för några veckor sedan håret brunt hos frisören - att det jag bad om en mörkblond/havreaktig färg brydde sig inte min frisör om - utan det blev väldigt mörkt brunt. Innan var håret blekt i slingor och jag ville ha tillbaka min egen hårfärg.

Hur som helst så verkar det som om färgen inte riktigt vill sitta. Den har behållit den bruna färgen i utväxten, men blekts ur mycket i längderna. Ärligt talat ser det skitdassigt ut. Jag funderar på att testa Revlons färgbomber för att mätta färgen med, men jag kan inte hitta någon ton som jag tycker passar. 411 är nog rätt ton, men lite för mörk. Min fråga är om det går att blanda till en ljusare färg? T.ex. att jag mixar 411 med 1003?

Jag hoppar in bland ungdomarna för goda råd! Jag färgade för några veckor sedan håret brunt hos frisören - att det jag bad om en mörkblond/havreaktig färg brydde sig inte min frisör om - utan det blev väldigt mörkt brunt. Innan var håret blekt i slingor och jag ville ha tillbaka min egen hårfärg.

Hur som helst så verkar det som om färgen inte riktigt vill sitta. Den har behållit den bruna färgen i utväxten, men blekts ur mycket i längderna. Ärligt talat ser det skitdassigt ut. Jag funderar på att testa Revlons färgbomber för att mätta färgen med, men jag kan inte hitta någon ton som jag tycker passar. 411 är nog rätt ton, men lite för mörk. Min fråga är om det går att blanda till en ljusare färg? T.ex. att jag mixar 411 med 1003?

Jag skulle nog först och främst gått tillbaka till frisören och reklamerat jobbet. Deras färg ska hålla längre än ett par veckor :)

I övrigt så gillar jag Revlons inpackningar, men istället för att köpa en extra nyans, testa att blanda ut med vanligt balsam/inpackning :)

Jag skulle nog först och främst gått tillbaka till frisören och reklamerat jobbet. Deras färg ska hålla längre än ett par veckor :)

I övrigt så gillar jag Revlons inpackningar, men istället för att köpa en extra nyans, testa att blanda ut med vanligt balsam/inpackning :)

Jo, tanken att reklamera har föresvävat mig, men jag vill inte hålla på och utsätta mitt hår för fler färgbehandlingar på ett tag. Det var därför som jag ville ha håret färgat i min egen hårfärg (vilket det ändå inte blev :meh:). Normalt sett är jag väldigt förtjust i min frisör, men varken den här gången eller förra tycker jag att hon har lyckats riktigt.

Bra tips att späda ut med vanligt balsam! :up:

Jo, tanken att reklamera har föresvävat mig, men jag vill inte hålla på och utsätta mitt hår för fler färgbehandlingar på ett tag. Det var därför som jag ville ha håret färgat i min egen hårfärg (vilket det ändå inte blev :meh:). Normalt sett är jag väldigt förtjust i min frisör, men varken den här gången eller förra tycker jag att hon har lyckats riktigt.

Bra tips att späda ut med vanligt balsam! :up:

Fast låt då frisören bjuda på en bra vårdade toning.

Jag har haft rödlila hår i några månader nu.
12108178_10153214389308997_1642062275831635963_n.jpg

Börjar tröttna lite på allt bök med att hålla det snyggt, och på att på ful utväxt på nolltid.

Ska till frisören i nädta vecka och då blir det nog pastellfärg!
Vill ha askblont/mott grått upptill som tonar ner i lila pastell men kommer nog behöva bli mörkare upptill först eftersom jag har så mkt röda pigment just där..

Inspirationsbilder:
pastel-hair-.jpg

Pastel-purple-ombre-balayage-hairstyle-of-blonde-hair-girls-nice-lavender-purple-color-idea.jpg

x354-q80.jpg

:up:

Snyggt!
Jag har haft rödlila hår i några månader nu.
12108178_10153214389308997_1642062275831635963_n.jpg

Börjar tröttna lite på allt bök med att hålla det snyggt, och på att på ful utväxt på nolltid.

Ska till frisören i nädta vecka och då blir det nog pastellfärg!
Vill ha askblont/mott grått upptill som tonar ner i lila pastell men kommer nog behöva bli mörkare upptill först eftersom jag har så mkt röda pigment just där..

Inspirationsbilder:
pastel-hair-.jpg

Pastel-purple-ombre-balayage-hairstyle-of-blonde-hair-girls-nice-lavender-purple-color-idea.jpg

x354-q80.jpg

:up:

Har någon av er andra testat på headband curls när ni lockat håret? Om inte så måste jag tipsa om det!

Tack för tipset, själv använder jag inte värme när jag fixar med håret och mina två favoriter när det kommer till lockar utan värme är cocoon curls och ragcurls.

Coocon curls tar lite längre tid än ragcurls för mig att göra, ca 45 min emot en kanske 20 min, men personligen tycker jag att lockarna jag får av coocon curls metoden är mycket finare.

Jag kommer inte ihåg om jag tipsat om de 2 i den här tråden förut, men det måste ha varit ett bra tag sen så jag gör det igen.

Cocoon curls
405155_10150680375244011_818339576_n.jpg

Den tutorial jag använde mig för att lära mig göra dem.

Rag curls
10367185_10152196057614011_8013432488848027019_n.jpg

Torrin's tutorial för rag curls och hon är så skön, en av mina youtube foviriter.

Så här ser mitt hår ut i vanliga fall och lockarna gjorda på båda sätt sitter i flera dar, så det är inte så att de går ur på en gång.
12278873_10153423748929011_5824170444660016499_n.jpg

Tack för tipset, själv använder jag inte värme när jag fixar med håret och mina två favoriter när det kommer till lockar utan värme är cocoon curls och ragcurls.

Coocon curls tar lite längre tid än ragcurls för mig att göra, ca 45 min emot en kanske 20 min, men personligen tycker jag att lockarna jag får av coocon curls metoden är mycket finare.

Jag kommer inte ihåg om jag tipsat om de 2 i den här tråden förut, men det måste ha varit ett bra tag sen så jag gör det igen.

Cocoon curls
405155_10150680375244011_818339576_n.jpg

Den tutorial jag använde mig för att lära mig göra dem.

Rag curls
10367185_10152196057614011_8013432488848027019_n.jpg

Torrin's tutorial för rag curls och hon är så skön, en av mina youtube foviriter.

Så här ser mitt hår ut i vanliga fall och lockarna gjorda på båda sätt sitter i flera dar, så det är inte så att de går ur på en gång.
12278873_10153423748929011_5824170444660016499_n.jpg

Det som jag gillar så med att använda ett hårband, är att det går så snabbt, inga trekvart där inte! Innan har jag ofta sovit med pin curls, men det här var bekvämare. Fast du kan nog få lite problem när ditt hår är så långt som ditt är, mitt täcker bara tuttarna ganska precis. Sedan får du nog inte samma typ av korkskruvar (vilket jag gillar, men jag gissar på att du strävar efter det :))

Hoppar in här med några frågor som jag hoppas att någon kanske kan svara på! :)

Jag är sugen på lite förändring, har haft min något tråkiga naturliga blonda hårfärg i några år nu. Jag vill inte bli mörk, för jag vet att jag kommer vilja bli blond igen så småningom. Men, grått, hur snyggt är inte det?! Så då till mina frågor, jag är med på att man måste bleka ur alla gula nyanser innan, och planerar givetvis på att fixa allt detta hos frisör. Men hur mycket sliter det i längden att vara grå? Är färgen väldigt svår att hålla snygg? Är det färgbomb eller silverschampoo som gäller? Jag har väldigt torrt hår och silverschampoo har tidigare visat sig vara katastrofalt för min hårkvalitet. :cautious:

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka