Hår-tråden

Jag har redan börjat fundera på att bli blond igen. 3 veckor efter färgning så börjar utväxten bli markant och jag har fått boka in extra tid hos frisören för att åtgärda ;)
Jäkla skit att vara ljus men färga mörkt!

Någon som har tips på märke på toning att göra hemma? Var kan det köpas?
Om jag mot förmodan färgar hemma så köper jag alltid från frisör eller Lyko. Min frisör säger att färger och toningar man köper i vanlig butik är sämre för håret och dessutom ofta blir svårhanterligt när man vill göra något annat längre fram.

Om jag mot förmodan färgar hemma så köper jag alltid från frisör eller Lyko. Min frisör säger att färger och toningar man köper i vanlig butik är sämre för håret och dessutom ofta blir svårhanterligt när man vill göra något annat längre fram.

Färga skulle jag aldrig göra hemma! :) Men jag tänker mig en toning som går ur efter 5-6 tvättar? Förstör de också?

Färga skulle jag aldrig göra hemma! :) Men jag tänker mig en toning som går ur efter 5-6 tvättar? Förstör de också?
Det är tydligen något annorlunda med pigmenten. Jag är ingen expert utan gör bara som frisören säger de fåtal gånger jag behöver justera ngt hemma :)

Testa Maria Nila Palett Colour Refresh finns i många nyanser och är en hårinpackning med pigment (tänk toning) sitter riktigt bra i mitt hår i alla fall (jag har den lila).

Jag har också Maria Nila. Har blekt topparna lite och sen haft i inpackningen minst 2h. Har hållt längre ju fler gånger jag använt den :)

Testa Maria Nila Palett Colour Refresh finns i många nyanser och är en hårinpackning med pigment (tänk toning) sitter riktigt bra i mitt hår i alla fall (jag har den lila).

Jag har också Maria Nila. Har blekt topparna lite och sen haft i inpackningen minst 2h. Har hållt längre ju fler gånger jag använt den :)

Åh tack!! :)
Hur länge sitter det i?

Åh tack!! :)
Hur länge sitter det i?

Beror på hur man ser det. Typ hur urtvättat man tycker är okej, hur väl det fastnar i håret. 3-4 tvättar tycker jag mitt håller sig :)

Edit:
Första typ 2-3gångerna bleknade mitt rätt fort, sen sitter mer och mer pigment kvar.

Ska försöka fixa bild imorn i dagsljus! ^^

Jag behöver inte bleka för att det ska bli knallrött även om jag är ganska mörk, har färgat håret rött i ca 8-10år, minus ett år då det var lila.. Det röda brukar jag färga hos frisör och sen fräscha upp det med en pigmenterat hårinpackning från Maria Nila, bright red, Så det hade jag provat om jag vore du! :up:

Den lila färgen jag har är Star Gazer violet och den blå är Directions lagoon blue! :D

Sk%C3%A4rmklipp.jpg

Andra från vänster! :up:
Nu köpte jag hem den röda från maria Nila och testade, det blev så här:
Före > Efter
12181798_1115019838528861_500460903_n.jpg

Jag "färgade" mitt för ca en månad sen, tvättar väl håret ca 2ggr/v och mitt är fortfarande så där knalligt! :)
Ska nog bara bättra på mitt om nån vecka så det blir lite jämnare färg. Tyckte ändå det blev bra resultat, fick kommentaren idag att jag hade "fint hår" när jag var hos en kund och lossade. Det tar jag som ett bra betyg :up:

Funderar på hårförlängning. Har ganska tunt hår av dålig kvalité (samt misshandlat). Nån som testat? Nöjd/missnöjd?

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
877
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 193
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
512
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31