Har problem!!

S

sunshine_93

:DHejhej jag har problem med alla blinningar (eller hur det stavas) Hemma hos mig..
Så fort man kommer utanför stall dörren kommer dt massor av blinningar och min häst hatar dessutom dom..
Ska köpa flugtäcke men det e samma problem när jag ska rida ändå rider jag oftast på kvällen eller på tidigt på morgonen..Jag villliksom inte rida mitt inatten:)
Vad ska jag gööra?? mina hästar blir heeelt galna dom springer runt ihagen dom idi*oter:crazy:
Vet någon om vad blinningar inte gillar någon doft eller så??
Tacksam för svar:bow::rofl:

Sv: Har problem!!

vitlök kanske? man kan ju göra ett spray med pressad vitlök och vatten. Kanske funkar...

Sv: Har problem!!

På mina hästar fungerar vitlök inte mot gråpågar (dvs blinningar :cool:). Däremot har det en mycket bra effekt mot fästingar.

Immer

Liknande trådar

Anläggning Är i full gång med att kika runt efter stallplats inför kommande häst. Eftersom det blir min första häst vill jag stå i ett större stall...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 064
Senast: fio
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 902
Senast: liiinnea
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 895
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 092
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar