Hår överallt!!

N

NiraK

Jag blir tokig. Det är katthår överallt. Kan inte andas utan att det kommer små tussar flygande :crazy: Jag försöker hålla efter med det är verkligen hår överallt. Har en korthårig innekatt. De borde väl inte fälla så mkt??? :crazy:

Nirak

Sv: Hår överallt!!

Kamma och/eller karda. Jag gör det med mina, kardan är jag försiktig med eftersom den tar underullen som mina ska ha kvar, men nu är dte inga utställningar planerade i sommar så det blir nog kardan i år.

Damsug den ;) Det gjorde alltid vi med vår halvperser när han fällde... han älskade att bli dammsugen :D

kanske inte är så smart, för dom flesta katterna hatar dammusgaren och kan klösa sig fri för å springa ifrån den... jag har ett stort ärr på handen efter min katt när min bror startade dammsugaren.. du har tur du som har en katt som gillar dammsugaren..

Mina fäller åxå som tokar. tycker inte ja gör nå annat än å damsuger här. snabeldraken går på högvarv hela tiden.

brukar köra med en sån där ¨år å ludd roller på mina.

Det är svårt med korthåriga katter, har samma problem. Men jag köpte en karda, lite mindre än den MissFideli länkade till.

Den tar nog mest "ull" inte så mycket de "långa" håren som man stör sig mest på när de finns på soffan, på kudden, mattan osv... Men, alltid något.

Min gillar inte att bli rullad med en sån där klisterborste :angel: och han hatar dammsugaren så den kan jag inte ens försöka med.

Mina fäller åxå som tokar. tycker inte ja gör nå annat än å damsuger här. snabeldraken går på högvarv hela tiden.

brukar köra med en sån där ¨år å ludd roller på mina.

Hhahahaha! Jag kallar också dammsugaren för snabeldraken! Men det trodde jag att jag hade kommit på själv :o

Har samma problem. karda fungerar INTE på min katt. Hon är varken lång eller korthårig utan mittemellan och håren bara ramlar av henne. Inte sällan de hamnar i maten heller :eek:
Någon som vet om ryktsten funkar? ;)

Har samma problem. karda fungerar INTE på min katt. Hon är varken lång eller korthårig utan mittemellan och håren bara ramlar av henne. Inte sällan de hamnar i maten heller :eek:
Någon som vet om ryktsten funkar? ;)

...eller om det inte vore härligt för katterna att bli rakade? :devil:

Är helt sjukt trött på att hår ÖVERALLT, trots att dammsugaren är framme en gång om dagen.

ryktsten funkar! fast jag tyckte halva katten försvann men det var lika mycket hår överallt iaf :p

*kl*

det enkla svaret torde väl vara att skaffa rex :angel:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 158
Senast: Hoarfrost
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 579
Senast: Tilly_85
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 470
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar