har ni testat stig läder med bara en rem..

My Horse and I

Trådstartare
Har sett att det finns stig läder med bara en rem som ska vara lättare att länga och höja när man sitter på bla från kavalkad...det är som en ögla man fäster på krampan så att man slipper dra i lädret när man ska spänna upp lr ner..Är det någon som köpt,vad tycks..

Sv: har ni testat stig läder med bara en rem..

Jag har sådana till min sadel, otroligt smidigt och snyggt, man kan länga och korta i farten :p

Javisst, webbers med T-spänne heter det. Superbra, jättepraktiskt - och så slipper man ha 3 remmar under låret :laugh:

Jättebra, har haft mina i 7 år och dom töjer sig inte.

Jag har webbers från Wintec/Bates och jag är supernöjd. Tunnare under benen och inga extra remmar som ska fästas någonstans.
Kan lätt rekomendera dem till flera.

Jag har webbers från Prestige i kalvläder. Helt suveräna!!! Tänker aldrig mer ha bylsiga spännen och 3 remmar mellan låren och sadeln....

Tjena,

Jo, jag har oxå såna fast från Childeric, mycket smidigt och snyggt, sen är det ju bara pluss att man inte har massa stigläder mellen låret och sadeln.
Töjer sig gör dom inte heller.
Mycket nöjd har haft mina i ...vad kan det vara... säkert 7 år.
// :bump:

Jag har också från Childeric, Childerics är mycket snyggare än de som är länkade till ovan.

vi har haft det på ridlekis, jag tyckte det var väldigt krångligt att få dem jämna och spännet lossnade ur hålen ibland. men det berodde antagligen på att vi hade satt på det ena baklänges eller att det var två olika längder (har två par i stallet, kanske blandade dem...) och att hålen var slitna och trådiga. de var då av syntet. men annars är de lätta och smidiga att knäppa, men jag tror att det är svårare att ha lika stor variation i längd (men det är inget problem på privathäst ju). så köp bara inte ett par jättebilliga i syntet...

vet du vad dom kostar på ett ungefär? ångrar att jag inte köpte tillsammans med sadeln, stigläder är en sån jäkla tråkig sak att lägga pengar på. :p

har några från globus och några från nåt engelskt märke nu, och dom är väl helt okej men tappar färgen.

Jag kommer faktiskt inte ihåg, men ska kolla om jag hittar fakturan på sadeln... kan ju inte vara dyrare än sadelgjorden dock.

det vore jättesnällt om du vill kolla! :) så jag inte får shock när jag ser fakturan. :angel:

zazz; var det childeric lädren som kostade 1300? ja det är ju inte såå farligt, ungefär som prestige.

Ja, det var Childericlädrena.
Kan ha varit 1395 också... Minns inte. Först trodde jag de kostade 1600 nämligen, och blev positivt överraskad när jag "bara" betalade 13nånting..

Har sett att det finns stig läder med bara en rem som ska vara lättare att länga och höja när man sitter på bla från kavalkad...det är som en ögla man fäster på krampan så att man slipper dra i lädret när man ska spänna upp lr ner..Är det någon som köpt,vad tycks..

Fast ett vanligt stigläder består oxå bara av en rem :devil:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 186
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 680
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat