Har ni förslag på hinder till Shetlandsagillity?

Inelin

Trådstartare
Min fantasi börjar tryta. Jag har redan övat:

-Gå på pressänning
-Slalom
-Ridå med plastremsor
-Gå genom trånga passager

Någon som har fler förslag på spännande, läskiga, fantasifulla hinder? Någon som provat gungbrädan? /Undrar Inelin

Min har varit uppe och klampat på lastpallar å så också...gått i lite "djupa" vattenpölar å så

Ta fyra hinderstöd, lägg bommarna högst upp. Ta sedan en pressänning och lägg över bommarna. Vips så har du en tunnel!!!
Vippbrädan är skoj, tänkte jag skulle försöka att tillverka en egen efter sommaren! Även en bro.

Tack båda två!

Jag ska prova tunneln och pallen. Någon som har fler kluriga förslag? :)

Znozan > wow, har du provat vippbrädan!! Gick det bra? Tog det lång tid för ponnyn att vänja sig? Blev den rädd vid överslaget?

Har du inte testat att få hästarma att gå i ett däck? För att sen göra däcket lite läskigare, lägg den på en pressäning. En lastpall är ju lätt fixat, då slipper man ju bygga. En bro elller en vippbräda kanske? Bommar att backa igenom?

Nä det gick bra. Första gången (på en tävling förävrigt....)
gjorde Touch någon slags capriol över. Moses har alltid skött sig exemplariskt!!

Det är synd att jag inte orkar springa så mycket just nu.... kanske får sätta min blivande medryttare på agility träning. Hmmmmmm

Har du inte testat att få hästarma att gå i ett däck?

Bra idé! Jag testade det idag! Lade ett bildäck platt på marken med "infångnings-bommar" på sidorna lutade från däcket. Dolly hoppade bara över däcket, men Mindy var duktig och klev i det! :love:

Jag kom på att man kan ha mycket kul med bildäck! Jag staplade dem som en mur, det blev ett roligt hinder. Jag lade även upp en slalombana med dem.

Jag har tyvärr lite långt till närmsta klubb som arrengerar agility. Bro i Sthlm vet jag sysslar med detta. Jag bor i Eskilstuna.

Jag övar för att göra mina ponnyer stabila, orädda, smidiga och för att ha kul. Men visst skulle jag vilja tävla någon gång! :p

Rks brukar ju ha tävlingar lite överallt, men oftast i Bro. Bla ska dom till helgen ha en tävling i nyköping. Och i augusti och september kommer det att vara tävling är hos mig i Västerås.

På RKS sidor i medlemstidningen står det med. I alla fall tävlingen i agility. :)

Hur funkar shettisagillity? Är shettisarna lösa som hundar är i hundagillity?? :) Du kan pröva att tömköra shettisarna genom en bana av bommar och backa och göra halt osv. Jag vet inte om det räknas som agillity men, tja ngt skoj kanske!?

Nej man leder dom igenom en bana. Det finns en tävlingsgren som heter precisionstömkörning och det är en blandning mellan agility och precisionkörning fast man tömkör. Så det har jag ju redan testat.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Förra tråden jag startade blev en intensiv diskussion om ceacar och hundar så försöker igen; Har börjat bygga en agilitybana...
Svar
8
· Visningar
1 122
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 559
Senast: scizofren
·
F
Hästhantering Ja, ibland undrar man... Jag har en söt liten korsningsponny i "medelåldern" som blev inriden för sådär tre år (jodå!) sedan. Vi red...
Svar
7
· Visningar
2 030
Senast: vanimelde
·
Övr. Hund Sådär, nu har The Black Destructor känd mental status. Inga jätteöverraskningar, dock lite förvånad över planering/bedömning vid ett par...
Svar
2
· Visningar
1 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka