Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner ni många som blivit det? I vilken situation då? Egna hunden eller andras? Någon helt okänd? Var man drar gränsen för bett är kanske lite svävande men alla får göra sina egna definitioner.
Själv skulle jag svara nej men blev lite tveksam, har en gån varit med om att hunden jag promenerade omdirigerade och nafsade mig i benet. Blev ett märke men ingen större grej. Alla gånger min överlyckliga hund kärleksnypt mig så det blir blåmärken räknar jag inte.
I övrigt har jag två vänner som blivit hundbitna, en av dem krävde sjukhusvård. Det var av samma hund båda gångerna, en helt okänd för dem och delvis berodde de nog på att de hade egna hundar med sig.
Jag är förvånad över hur många som blivit det! Därför jag startade tråden. Jag är uppvuxen med hund, min familj, alla släktingar och halva byn hade hund men jag känner i princip ingen som blivit hundbiten. De gånger det hänt har det varit ganska "små" saker. Det fanns en röd cocker på vårat område, den fick vi veta att vi skulle akta oss för men annars kan jag inte komma ihåg någon hund med lätt till bett (förutom våran egen då men hon var inte opålitligt mot familjen).Ja herregud ja! Förvånad över hur många som tydligen inte blivit det!