Har ni blivit hundbitna?

Har ni blivit hundbitna?

• Ja

Röster: 97 67,4%
  • Nej

Röster: 47 32,6%
  • Vill ej svara/vet ej

Röster: 0 0,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    144
Aldrig biten på riktigt. Med min gamla hund så fick jag känna på tänderna en gång, vi lekte en hel del jaga&kamplek där hon fick jaga ifatt mig och hugga i trossen jag hade i handen.. en gång missade hon och träffade rakt på handen. Det gjorde ganska ont ändå, men jag blev så glad och imponerad samtidigt för hon höll verkligen tillbaka ändå i det ögonblicket, hade hon inte gjort det tror jag definitivt jag hade brutit nått ben i handen. För på trossen satt hon som klistrad!

(Räknar inte nuvarande valp som bitit mig otaliga gånger förstås den första tiden, hade sår på händerna ett bra tag xD Mest från när han hoppade upp och liksom rispade handen på vägen ner med sina vassa sylar..)

Blivit biten av ens väns familjehund, världens mest opålitliga lilla sattyg. En spaniel/terrier-mix som är helt åt skogen i huvudet. Jag satt och gjorde ingenting och hon helt sonika gick fram, fick psykbryt och högg mig som fan i handen. Hon har försökt några fler gånger, men jag har hökögon på henne.
Samma hund högg en gång tag i min väns ben och ruskade som in i helvete, endast för att hon var skendräktig och han kom för nära stället hon ansåg hennes lya.

Sen har jag råkat bli biten i lek mååånga gånger, men det är ju en annan sak :P

Ja, jag har blivit biten av min egen cocker spaniel jag hade för typ 10 år sedan. Enormt resursförsvar på den hunden..

Bara en gång på ett sådant sätt att jag räknar det som ett riktigt bett. Det blev sår i handen och hunden (ägd av en släkting) bet med vilje. Jag var väldigt liten och störde en ätande hund som dessutom var sjuk och med väldigt dåligt psyke (collie).

Sen har flera hundar (mina och andras) provat bita lite försiktigt antingen under lek eller som omriktat beteende under träning där hunden gått på högvarv.

Blev biten några gånger av familjens border collie-collie-mix. Han var inte precis mentalt stabil och pressade man honom minsta lilla svarade han upp bra. Som dum 14-åring tog det ett tag innan vi hittade balansen där, men när man jobbade runt problemet var han förvånansvärt trevlig.
Sen har ett antal nagelband spräckts när lillvovvan entusiastiskt tagit godis... räknar jag knappast som bett.
Två omgångar med blodvite när jag särat på grälande småhundar (mina egna som bråkat/blivit bråkade med andras småhundar i hemmet). Lärdom: när du väl har ett grepp: släpp inte förrän de släppt bråket)

Har blivit biten av en kompis Schäfer när hon var lite uppjagad och jag råkade peta henne med foten under bordet. Inget allvarligt bett, blev bara ett blåmärke i knävecket.

Sen har jag blivit biten av en rabiat dvärgpudel på jobbet med blodutgjutelse som resultat. Tur att det var en liten hund. Otroligt egentligen att man inte bluvit biten mer på jobbet (av en hund som sagt sen även av en råtta, en papegoja och ett gäng illervalpar) är dock ett stort fan av munkorg eller krage vid minsta tveksamma situationer vid hantering av hundar/katter i jobbet.

Blivit biten två gånger, båda gångerna när jag gått emellan när två hundar rykt ihop. En gång med min egen hund inblandad, en annan med två okända jyckar. Blodvite båda gångerna men jag är övertygad om att ingen av hundarna menade att bita just mig, jag var ju uppenbarligen i vägen!
Åh, och en gång högg jag tag i en hund som var på väg fram till min också, då var markeringen absolut riktad mot mig men det blev inte värre än ett rejält blåmärke.
Lekbett som lämnat märken räknas givetvis inte! Den som sig i leken ger... ;)

Uppvuxen med hundar av alla de slag samt att morsan drev hundpensionat, så JA biten har man blivit otaliga gånger både med och utan blodvite när leken urartad, men aldrig som "vuxen" :D Skyller bara på min barndoms enfaldighet att alla hundar gick att leka med så som våra egna.

Jag blev biten som barn av vår grannes Cavalier, sådär att det inte var helt snyggt och jag tyckte det var läskigt med hundar ett tag.

Sen har Svansson missat godis några gånger när han gått på kortison och gjort hål på huden på händerna, men det är väl inga direkta bett utan mest misstag även om det ser lite tråkigt ut.

Har blivit biten av en hund som gick upp väldigt mycket i stress under lek med leksaker, när jag försökte avbryta leken och tog bort leksaken så hög hunden istället mot armarna.
Ingen blodvite, men hade fruktansvärda blåmärken över båda armarna ett bra tag.

Sen har min hund råkat bita mig i händerna någon enstaka gång när han varit missat godiset, men inga större skråmor, och inte gjort med mening.

Tre gånger rejält, på jobb. Sen en massa omriktade beteenden som knappt räknas.
Gång nr 1, klickerkurs med seg collie som matten försökte motivera med några tråkiga kex. Jag sträcker fram en knuten näve innehållandes en bit skinka och säger till hunden: "Vad får jag för den här?". Tanken var ju att hunden skulle bjuda på beteenden och det gjorde den i och för sig. Hela handen försvann och kom tillbaka rejält blodig.
Sen, gång nr 2. En spaniel som enligt husse hade svårt för främlingar i sin trädgård. Jag hade varit i trädgården tillsammans med hunden i säkert en halvtimma och den fjantade bara runt mig med viftande svans. Jag satte mig på huk en bit ifrån den och då small det. Hunden hängde i min arm när jag reste mig så satt han kvar. En rejäl grop i armen blev det av det.
Gång nr 3. Lär husse med schäfer på/av med hjälp av leksak. Hund och husse kampar, sen ska husse ta ifrån hunden leksaken, det blir en kamp. Jag mitt nöt går fram emot ekipaget för att förklara för husse att det är en dumt att göra just så, då slår hunden över och sitter i min hand. Det kändes precis som jag klämt handen i en dörr.
Jäklar vilket drag det är i käkarna och då tog den knappast i.

Nej, aldrig biten. Nafsad ja, men inte biten, trots yrket. Räknar med att det kanske kommer hända nån gång, men försöker vidta åtgärder för att undvika att det händer.
Räknar inte märken efter vassa valptänder vid lek ;).
Riven av katt, men aldrig biten.

Blivit biten 1 gång i mitt liv... gick med kompis på en cykelväg, vi möter en man och hans lösa "något litet och hårigt typ malteser" ;), när vi passerat varandra med någon meter så vänder hunden och sätter sig i min vad O_o - och jag fick inte loss den! Mannen kom snabbt fram och fick bända upp munnen på den :meh:. Min kompis skrattade så hon vek sig för det såg så löjligt ut - minns jag än idag! Jag blödde igenom mina byxor när vi gick hem, men hemma plåstrade vi bara om det. Vi kan ha varit 11-12 år den gången.

Inga fler bett efter det trots att jag gått emellan många hundslagsmål på brukshundklubbar... (det gick ganska vilt till på 80-90-talet :meh:)

En gång som barn av bekantas cavalier, jag hade lagt ner en godisbit framför enligt instruktioner från ägarna och vände mig om för att gå och då hoppade den upp och högg mig i ryggen.
Daghunden har bitit mig ett par gånger, men mest för att hon anser att anfall är bästa försvar och hade lärt sig att komma undan allt jobbigt genom att bita. Så när man tog fram klotången så högg hon, tog man fram termometern så högg hon osv. Men genom att hålla mig lugn och framhärda så suckar hon numera och låter mig göra det som behövs. Husse törs inte göra nått däremot.:meh:

Blev ordentligt biten i handen när jag försökte sära på två hundar som slogs. Slutade med ambulansfärd och en fingerspets som fick sys fast. Övriga fingrar på den handen hade x antal tandmärken och var satta ur funktion en dryg vecka eller så.

Sen har jag blivit biten av mina egna två ett antal gånger då de missar leksak eller av liknande anledningar men det räknas inte även om det har orsakat blodvite och nått ärr.

Blev biten av en schäfer som 7åring. Jag var hemma hos en kompis och skulle gå ut och leka eller något, kommer ut och på bron står där en schäfer som en man knutit fast där medan han hälsade på grannen till min kompis. Jag blir chockad och kollar väl hunden i ögonen och beter mig konstigt i hundens ögon och den hugger mig i magen.

Inget djupt bett, men kompisens mamma tog mig till akuten ändå, det gjordes ingenting annat än att tvätta såret dock. Vad jag fick höra så hade den schäfern bitit flera personer innan och blev avlivad efter att den bitit mig. Jävla idiot till ägare.

Blev biten rakt genom näsan när jag var yngre av en släktings svarta (och urläckra:love:) kelpie-korsning. Hon menade inte att skada och var/är inte på något vis aggressiv. Hon var mest bara lekfull och jag hamnade i vägen. Det blödde kraftigt och länge, men jag och hund befann oss långt uppe på (icke turistvänliga) fjället, i djupaste radioskugga, och någon timme bort från närmsta människa, än mindre civilisation med en vårdcentral. Jag tror att jag tog det hela med mer ro än jag hade gjort idag. Petade bara dit lite lav och gick i sakta mak hemåt. :D

Flera gånger, en gång av en okänd dvärgpinscher som sprang ikapp mig och högg mig i benet.
Sen blev jag biten som barn också, av en dvärgpudel.
Jag har blivit biten av en bruksschäfer tre gånger, den omriktande ibland mot människor. En gång högg den tag ordentligt i min hand och ville skaka, den vägrade släppa och det var väl den värsta gången. Jag har två halvt bortblekta ärr på handen efter den incidenten. Det behövdes sys två stygn, men jag hade tur eftersom den fick ett dåligt grepp.

Ja. Gick i mellan ett gruff om en pinne som tydligt eskalerade. Fick ett bett i benet som skulle sitta i den andra hunden men inget allvarligt, en skråma mest då jag lyckades hålla emot hunden (höll i båda samtidigt) så den tappade kraft.

Nej, inga ordentliga bett. Har endast fått några tjuvnyp då någon hund varit glupsk på godis eller lekt lite för våldsamt.

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 163
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 896
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 674
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar