Har ni blivit hundbitna?

Har ni blivit hundbitna?

• Ja

Röster: 97 67,4%
  • Nej

Röster: 47 32,6%
  • Vill ej svara/vet ej

Röster: 0 0,0%

• Antal omröstningsdeltagare
    144

Viva

Trådstartare
Känner ni många som blivit det? I vilken situation då? Egna hunden eller andras? Någon helt okänd? Var man drar gränsen för bett är kanske lite svävande men alla får göra sina egna definitioner.

Själv skulle jag svara nej men blev lite tveksam, har en gån varit med om att hunden jag promenerade omdirigerade och nafsade mig i benet. Blev ett märke men ingen större grej. Alla gånger min överlyckliga hund kärleksnypt mig så det blir blåmärken räknar jag inte.

I övrigt har jag två vänner som blivit hundbitna, en av dem krävde sjukhusvård. Det var av samma hund båda gångerna, en helt okänd för dem och delvis berodde de nog på att de hade egna hundar med sig.

Japp,av en bitsk vallhund på utställning,blodvite uppstod och en gång av min egen nyköpta dobbishane pga att jag bar mig dumt åt,1 hål i underarmen blev det.

Ja, men det var helt och hållet mitt fel. En hund hade ont (det visste jag), en annan hund var för "på" och hund 1 sa då ifrån till hund 2 som svarade upp på det.

För att skydda hund 1 gick jag mellan, och mitt i allt kaoset så blev jag biten några gånger av hund 1. Jag tror inte för en sekund att hund 1 egentligen var ute efter att bita mig, men jag fick ändå åka till sjukhuset och bli lite omplåstrad och fick någon medicin också. Hade svårt att sova bekvämt efter det, men jag låg mest i sängen och tyckte synd om hund 1. Det enda "bra" med det hela var att det hjälpte ägaren att förstå precis hur ont hund 1 hade, så senare avlivades den och slapp ha ont mer.

Har även blivit hårt nafsad en gång när jag gick mellan andra bråkande hundar. Tydligen är jag hopplöst obildbar och klantig ibland...

Flera gånger, av elevhundar som antingen omriktat eller bara varit allmänt knepiga. Ffa ansiktet och underarmarna. Aldrig behövt sjukvård, men de har förstört kläder och gjort hål på huden. Sen har jag fått en del hål på fingrar och underarmar av missriktade lekhugg...

Jag har blivit biten 2ggr, båda gånger av border collies. Ena gången under arbete (posten), hunden högg när jag skulle lägga post i brevlådan. Andra gången när jag skulle hämta en häst i hagen och passerade hunden som gick omkring på gården

Ja en gång som 11-12-åring av min kompis mammas lilla pudel. Hunden hade många dåliga vanor (hon hade inte fått någon uppfostran alls utan var mammans bebis och fick göra vad hon ville) och en var att komma rusande och hänga sig i/kampa med byxbenen. En dag när jag hade en kortare variant av byxor satte hon sig i min vad. Hon släppte vanligtvis inte byxbenen utan man fick bänna upp käken på henne och det gjorde hon inte när hon bet i min vad heller :banghead: Jag skäms för det men i panik sparkade jag med benet tills hunden släppte och for iväg :crazy: Blev inget allvarligt sår, inget djupt eller så men ont gjorde det.

Ja, av både familjens och andra.
Dom jag kommer ihåg är en Beagle som vi hade på 80 talet som inte var riktigt riktig i huvudet, en Smålandsstövare som vi hade, hon hade rädslor och bet mot slutet när hon oxå hade riktigt ont och en Drever som vi brukar jaga med ibland, är bara 2 som får gå fram till henne under jakt.
Har även blivit biten när jag särat på hundar som hamnat i slagsmål.

Är bara jakthundar då det är hundar jag har runt mig.

Jag var ute hela dagarna med grannens gigantohund (new foundland-golden-schäfer-nånting-mix) när jag var runt tio. Inte så smart av ägarna egentligen inser jag såhär i efterhand eftersom jag inte hade en chans att hålla henne om nåt skulle hända. Men hon var världens lydigaste, ignorerade folk, kom klockrent på inkallning osv. Så det hände tack och lov inget.

Eller ja, hon bet mig ju en gång. Det bästa hon visste var att bära kottar. Hon åt dem inte men skulle hämta alla man kastade eller pekade på och bära dem. När det kom folk förbi oss så kallade jag alltid in henne och en gång hade jag en kotte i handen. Då de som skulle passera började stå och prata med mig om en massa tråk så tog det längre tid och vovven blev otålig och bet mig i handen för att få kotten. Hon menade verkligen inget illa men det blev inte så fint. Har ett litet ärr på handryggen som minne.

Min styvsyster blev biten av sin mammas basset hound när hon var typ tio hon med. Hon satt mellan honom och hans mat mat och han flög upp och bet henne i ansiktet såpass att hon fick sy. Han missade ögat precis och det blev mest hål i kinden som läkte fint, tack och lov.

Inte jag själv blivit biten men en gammal bekant. Den gamla mormodern ( hundvakt dagligen ) ramlade på gräsmattan och schäfern bet henne ordentligt i armen. Fick åka till sjukhus för behandling och hunden hade bitit för sista gången.
Min son 1 år blev biten i ansiktet av dagmammans schäfer , jag bytte dagmamma då jag ansåg att hunden inte kunde hållas i lägenhet med små barn. Fast han skulle vara så snäll.

Japp, två gånger av mina egna hundar...
Första gången av min första riesenschnauzer. Hon snodde en godis på djuraffären och jag min dumma nöt stoppade in handen för att ta av henne den... Hon fortsatte bara att tugga och tuggade hål i ett finger så jag fick åka in på vårdcentralen och städa upp fingret lite.. Tror aldrig att hon fattade att hon bet mig...

Andra gången var det min första dvärgschnauzer. Hon hade börjat uppträda aggressivt pga smärta men aldrig bitit någon förrän den där dagen då hon stack mot en mamma med ett barn och jag fick tag i henne och då högg hon mig i handen i försvar, vi valde sen att avliva henne då hon pga smärtan inte gick att lita på :(

Jag har inte blivit biten "på riktigt" så jag räknar det inte.

Min omplacering har bitit några män. Eller nafsat snarare, men p.g.a vassa tänder började en veterinär blöda i handen. Hunden blir bättre och bättre ska tilläggas.

Min mamma blev biten av en tax när hon var yngre och hon avskyr fortfarande taxar. Hon skulle ta sin jacka från en krok och hunden hoppade då och hängde sig i hennes arm.

Min pappa har blivit biten av min hund då :o sen av en galen terv som bodde i området. Den jagade efter honom när han var ute och sprang och bet i benen.

Min kompis har blivit biten i ansiktet så de fick åka till sjukhuset. Hon var på besök hos andra.

Mitt ex blev biten i ansiktet av familjens hund när han var liten. Han fick skylla sig lite själv eftersom han knep ihop hundens näsborrar så den inte fick luft. Han var tillräckligt gammal så han borde veta bättre.

Egna hundar. Som barn väldigt frekvent (enmanshund som tydde sig till vår mamma), som vuxen av egna hundar och även av attackerande lösa hundar på hundpromenader.

Blivit biten av min egen hund (ESS) men han var lite av ett måndagsexemplar... Förutom det så blev jag biten av en grannes ouppfostrade JRT, den högg i armen och hängde kvar. Fick bända upp käkarna. Den hade bitit andra i området (och troligen inom familjen) så de gjorde sig av med hunden efter några månader.

Kan faktiskt inte minnas att jag blivit biten av en hund, men det har varit nära ögat ett antal gånger. Stor risk tyvärr i och med det yrke jag har.
Däremot blivit kattbiten två gånger (handleden och handen).
När jag blev biten i handen fick jag en rejäl infektion och kunde inte röra två fingrar på några dagar. Svarade dock relativt snabbt på antibiotika. Det gör jäkligt ont att först bli biten och sedan känna infektionen ta fart. Aj!
Båda gånger har det varit katter som inte visat några signaler alls utan bara plötsligt huggit. De flesta katter visar signaler både en och två och tio gånger innan de bits.

Jag har blivit rejält biten av en främmande hund. Jag var ute och joggade och helt oprovocerat hoppade den upp och högg mig i låret när jag sprang förbi. Jag sprang på trottoaren och hunden stod stilla i koppel med matte på en gräsplätt bredvid.

Inte biten men kanske lite klämd av hundkäkar vid lek. Sådär så det blir märken efter tänder men inte hål.

Japp, blev ikappjagad när jag cyklade av något schäferaktigt en mörk vintermorgon mitt ute i ingenstans. Nästan värre var det att cykla förbi den gården på hemvägen på kvällen och se att grinden fortfarande var öppen. O_o

Vinterjackor har sina fördelar ändå, den tog emot det värsta.

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 163
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 896
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 674
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar