Har man sportlov i förskolan?

Urigurien

Trådstartare
Nu är man helt okunnig på området känner jag. Stänger förskolorna (kommunala) för sport och påsklov????? :confused:
 
Sv: Har man sportlov i förskolan?

Här är 15-timmars barnen lediga under alla lov. Men jobbar man måste man ju kunna lämna sitt barn på förskolan.
Alla kan inte vara lediga från sina jobb.
 
Sv: Har man sportlov i förskolan?

Nej inget generellt sportlov, det skulle ju inte fungera... Vi brukar få fylla i om barnen ska vara lediga eller vara där för att de ska kunna plannera om någon personal vill vara ledig.

Fritids är ju oxå öppet under lov just för de föräldrar som arbetar.
 
Sv: Har man sportlov i förskolan?

I min lilla by stänger förskolan helt sportlovsveckan. Måste man ha dagvård då blir det till att föra till ett annat dagis i ett annat samhälle den veckan. Så här gäller det att planera sina ledigheter!
 
Sv: Har man sportlov i förskolan?

Förskolan som jag jobbar på har inte stängt när det är lov. Om man som förälder själv går i skolan eller jobbar i skolan och är ledig, får barnet inte komma. (alltså om föräldern är ledig får barnet inte vara på förskolan)

15 timmars barnen får komma.

Sommaren slår vi ihop med annan förskola under 4 veckor, annars är vi alltid öpna så att säga.

Om man har almännförskolebarn (alltså de som är över 4 år och har 15 timmar gratis förskola, när föräldern är arbetslös eller föräldraledig) så är de också lediga under skolloven.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 517
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
9 504
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 618
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Hur fungerar det på er förskola? Jag har ett jobb där jag jobbar helger vilket innebär att jag alltid har ledig dagar på veckodagarna...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp