Nej, att ha 12-årig personal. Det är extremt begränsat, arbetsrättsligt, hur du får låta en tolvåring jobba.Vad är olagligt? Att vara medryttare på en ridskola för man är yngre än 18?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, att ha 12-årig personal. Det är extremt begränsat, arbetsrättsligt, hur du får låta en tolvåring jobba.Vad är olagligt? Att vara medryttare på en ridskola för man är yngre än 18?
Står att det är 13års åldersgräns nu.
Du kan ju få länken om du tycker det låter så osannolikt
Nej, att ha 12-årig personal. Det är extremt begränsat, arbetsrättsligt, hur du får låta en tolvåring jobba.
Vad är olagligt? Att vara medryttare på en ridskola för man är yngre än 18?
Som jag skrev så var det här länge sen det är möjligt att det var 13 års åldersgräns då med men vi var inte gamla iafLåter lite sådär med 12-åringar med stalltjänst som sen rider ut på egen hand efter eget huvud. Men det kanske var extremt snälla hästar? Eller var det mycket avåkningar och olyckor på de där fria uteritterna?
Ingen aning det är så iaf, målsman är nog huvudansvarig för stalltjänsten för dom yngre medryttarna.Ja, det är väl bara hemma i ett familjeföretag så unga barn får jobba?
Vet inte vilken ridskola du pratar om nu?Ja det är kanske inte det mest ekonomiskt gynnsamma, och säkerhetsmässigt låter det lite bäddat för olyckor. Ja, det är nog inte så idylliskt som jag vill tro men för mig som vuxen hade det varit ett riktigt attraktivt upplägg.
Ingen aning det är så iaf, målsman är nog huvudansvarig för stalltjänsten för dom yngre medryttarna.
Jag vet inte riktigt vad du vill med dina svar?Snabbt googlande. Gäller 13-15 åringar:
"Äldre barn får bara ha ett lätt och
ofarligt arbete. Arbetet får inte innebära stort ansvarstagande eller vara
fysiskt eller psykiskt tungt (se 4 §
AFS 2012:3)"
Jag skulle inte kalla stalltjänst ett lätt och ofarligt arbete faktiskt.
Ah, uppfattade inte att det var två olika. Men den som man betalade bara 800 i månaden för, det tyckte jag lät bra. Det är ofantligt dyrt där jag red.Vet inte vilken ridskola du pratar om nu?
Men den jag var skötare på som barn var det sällan några olyckor på och skötarsystemet flöt på bra.
Den andra som kostar pengar har jag bara googlat om nu.
Gud så dramatisk du ärDet låter olagligt faktiskt. Barnarbete är förbjudet.
Jag vet inte riktigt vad du vill med dina svar?
Det ingår ju arbete om du är medryttare privat med
Ja jag håller med dig riktigt förmånligt pris för att få ha en häst lite som sin egen utan allt ansvarAh, uppfattade inte att det var två olika. Men den som man betalade bara 800 i månaden för, det tyckte jag lät bra. Det är ofantligt dyrt där jag red.
Gud så dramatisk du är
Har man egen ponny är det också ett jäkla arbete med stall som ingår
Tror ingen tvingar ungdomarna att vara skötare eller springa och sälja bingolotter till fotbollsförbundetVad provarpersoner gör är en sak och vad en idrottsförening gör är en helt annan sak.
Nej du får väl ringa polisen dåSkillnad. Då finns ingen arbetsgivare.
Tror ingen tvingar ungdomarna att vara skötare eller springa och sälja bingolotter till fotbollsförbundet
Ja det är ju inget nyhet precisNär jag läser vad en del skriver här i tråden så förstår jag varför hästtjejer far illa på arbetsmarknaden...