Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig hur man skulle framföra hästen i terräng, hur man skulle sitta i uppförsbackar mm. När jag pratat med folk som går på ridskola idag blev jag lite paff när jag fick höra att många ridskolor inte rider ut alls men än något enstaka tillfälle och då i skritt, det är alltså inga nybörjare utan folk i avancerade grupper som tävlar i dressyr m.m
Detta var dock vuxna, vet inte om samma sak gäller juniorryttare. Fick även höra att många vuxna ridskoleryttare tyckte uteritter var läskigt och därför inte hade något intresse av att rida ut.
Stämmer detta? I så fall varför? Anser man att det är en säkerhetsrisk eller dylikt?
Är bara nyfiken
Detta var dock vuxna, vet inte om samma sak gäller juniorryttare. Fick även höra att många vuxna ridskoleryttare tyckte uteritter var läskigt och därför inte hade något intresse av att rida ut.
Stämmer detta? I så fall varför? Anser man att det är en säkerhetsrisk eller dylikt?
Är bara nyfiken