Sv: Har man råd att ha häst med ett lågbetalt arbete?
Hej!
Och så finns det dom som tycker att hästar är det roligaste av allt, som inte behöver bil om dom inte har hästen och som inte tycker att nya kläder är det viktigaste av allt- dom får man ju ändå i julklapp av föräldrarna... Bra boende har jag, trots att jag snålar, och god mat äter jag.. Prioriterar bara inte kläder, bil, släp ochandra nöjen.. Varför skulle jag, jag har skoj med min häst..och hennes svindyra utrustning som jag fått spara till länge- endast det bästa är gott nog för min tjej.
/ Lavinia
Det finns de som avvarar nästan allt till sig själva och lägger alla pengar på hästen för att ha råd att ha häst (eller t.o.m. flera hästar). Men, frågan är hur roligt det är att inte ha råd att lägga pengar på kläder, nöjen, bra boende, bra rid/hästutrustning, träning, bil... Dessutom så oroar de sig för ev. veterinärkostnader m.m. Det kanske går ett par år men till slut så tror jag de flesta tycker att det blir för tråkigt/jobbigt att alltid ha dåligt med pengar. Men för att svara på din fråga, det går säkert att ha häst även om du har låg lön. Frågan du ska ställa dig är om du tycker att det är värt det?
Hej!
Och så finns det dom som tycker att hästar är det roligaste av allt, som inte behöver bil om dom inte har hästen och som inte tycker att nya kläder är det viktigaste av allt- dom får man ju ändå i julklapp av föräldrarna... Bra boende har jag, trots att jag snålar, och god mat äter jag.. Prioriterar bara inte kläder, bil, släp ochandra nöjen.. Varför skulle jag, jag har skoj med min häst..och hennes svindyra utrustning som jag fått spara till länge- endast det bästa är gott nog för min tjej.
/ Lavinia