Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bajspåse?
Man får väl plocka upp efter sig precis som efter hunden?
Inte lätt att kunna konkurera med de som har större stall. De får ju helt klart fördelar med att ha 20 inackoderingar mot en som bara har ett fåtal.
Jag hyr ut boxar för att jag fyller inte upp stallet själv, det är roligt med sällskap oxå oc hatt man kan dela lite på sysslorna (vilket känns som man själv får sköta mest ändå).
Lite tråkigt att trenden har blivit så här....det där med toalett har jag oxå hört. Själv har jag klarat mig genom alla år utan toalett. Har klarat mig fint utan ridhus oxå...att träna i skog och mark verkar vara ett minne blott. Man kan faktiskt träna väldigt många saker även i skogen/grusvägen. Jag brukar ta mig till ridhus någon gång varannan vecka.
När man jobbar heltid är det svårt att erbjuda full service, vill ju gärna ha tid för mina egna hästar oxå.
Jag har inte heller lång till ridhus, ca 15 min bilväg.
Ett krav jag har, det är en stallägare inte går från inackordering till inackordering och pratar skit om allt och alla som inte är i närheten och sedan beskyller de inackorderade för dålig stämning.
Jag följer gärna regler, men de ska vara tydliga och konsekventa och jag vill inte ha en utskällning för att jag har gjort något fel då reglerna ändras från vecka till vecka och sedan tillbaka igen helt utan någon information, jag är nämligen ingen tankeläsare.
*kl*
Jag har definitivt ökat mina krav genom åren.
När jag hade min lilla ponny var inte kraven särskilt stora, och tanken på att byta stallplats fanns nog aldrig. Stod i samma stall i tio år eller något.
Mitt nr 1 prio idag är att jag ska komma överens med stallägaren. Att den som driver stallet ska vara vettig, och att jag kan lämna min häst i dennes vård utan att behöva oroa mig, iom att jag ibland inte åker ut på över en vecka. Sedan behöver inte den ansvariga ha exakt samma åsiktr som mig, men en liknande syn och öppenhet för att alla inte väljer att göra likadant är viktigt. Jag vill tex inte ha min häst i en stor kuperad hage med en hel flock kompisar. Det skulle bli katastrof.
Jag vill ha ridhus där jag står uppstallad. Inte en bit därifrån, utan där jag står.
Jag vill inte att stallet ska drivas kollektivt, inte ens vissa pass eller helger. Jag vill inte ha folk som hanterar min häst med in och utsläpp som inte har stenkoll på vad dom håller på med.
Jag vill ha möjlighet till att spola hästen i varmvatten. Men korsförlamningshäst spolar jag inte kallt vattens ens under riktigt varma sommardagar.
Jag vill ha täckesbyten och möjlighet till nattlindor och hagskydd.
Nu använder jag i princip aldrig stalltoaletter (jag går på toaletten hemma, mkt sällan någon annanstans), men jag skulle ha svårt att stå i ett stall utan toalett. Har gjort det en gång för en massa år sedan när jag var i tonåren. Jag har svårt för att gå på andras toaletter, då ska vi inte tala om andras gödselstackar
Står i ett kanonstall fn, och det krävs rätt mkt för att få mig att flytta härifrån.
Trots att stallet är större är stämningen mkt bra . Självklart dyker det upp folk ibland som börjar snacka en massa skit och försöker döda stämningen, men de brukar försvinna av sig själva rätt snabbt