Har jag något i ansiktet?

HotrodKitten

Trådstartare
2007_0114Oktober70037.jpg

Får jag lov att presentera Fredrik - min ena Afrikanska Jättesnäcka.
Visst är han söt? ;)

Nån mer som har snäckor?

Sv: Har jag något i ansiktet?

huu, det var ju det äckligaste jag sett idag *ryyyyyseer*

(fast de är ganska fräckt att de är så stora)

Jag ryser i hela kroppen :eek::eek:
Jag har världens snigelfobi!!!!!!!!!!! Skulle inte för hela livet ta i en sådan speciellt inte ha i ansiktet:eek:
Men om du tycker det är mysigt så ;)

:o

jag tycker att snäckor och de flesta sniglar är jättesöta. Men visste inte att man kunde ha dem som husdjur :p

<---- käkar Fredrikar :angel:

Nej nu ska jag vara snäll. Jag är inte mycket för snäckor, lite för slajmigt för min del. Men visst är dom tuffa. Särskillt när dom börjar krypa över kilot ;) det var någon som hade äpplesnäckor tror jag dom hette. Som man hade i akvariet.. dom var ganska tuffa

Aha! :idea: Vad dum jag är, har ju sett siglar i vårt trädgårdsland som sitter och mumsar sallad. :angel:

kl.
En annan snigelfundering... Hur vet man om det är en kille eller tjej? :o

Åh, gief mi :love: Zebra löööves snägglor, men zebra tröttnar på de så fort de kommer innanför dörren - har haft egna men de dumpade jag hos kornet :angel:

Vilken art är det? Ser jag fel eller är det en marginata? ännu mer gief mi isf, marginator är min favorit - iaf suturalis :love:

Visst var han fin att se på..på bild. Men innan jag skulle släppa upp ngt dylikt mot ansiktet.. *ryser*

Det är (enligt hon jag fick dem av) en achatina achatina.
Och han äter gurka, tomat, sallad, det mesta jag ger dem + sepiaskal då. Han äter massor.
Jag har väl dem mest för sällskap.. eller nej, sällskap är fel ord. Men för att ha något att ta hand om. Inget av mina djur kan man gosa med. Igelkotten är ju typ folkskygg och fiskarna är inte speciellt kelna de heller.
Mest för att fylla lägenheten med lite kravlöst sällskap sådär :D

Ok ^^ Du har ingen större bild möjligtvis? Ser ut som mina gamla marginata suturalis nämnligen men å andra sidan har jag en kass skärm också :D Man blir ju lite nyfiken, liksom :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 536
Senast: Rugge
·
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
662
Senast: Mirre
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 890
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar