Har jag fått fnatt?

fiaskurken

Trådstartare
Är INTE den nervösa typen i vanliga fall. Men jag är så sjukt orolig för att få missfall. Sover illa och drömmer konstigt,funderar över missfallsstatistik och allt som kan hända. Jag har svårt att slappna av överhuvudtaget,kan inte tänka på nåt annat:eek: Hur vanligt ÄR det egentligen med missfall, både tidiga och sena?

( kan tillägga att sambons bror och hans fru fått missfall 2 grr väldigt tätt i 7:e månaden, jag tror att det spökar lite också)
 
Sv: Har jag fått fnatt?

Det är hormonerna som spökar.
Efter v12 så brukar det vara lugnt med missfallen.
Och innan dess så är det meningen.
Naturens sätt att rensa ut det som blev fel.
 
Sv: Har jag fått fnatt?

Det är ganska vanligt med missfall tidigt under graviditeten, tror att runt 30%, men det beror ju också på mammans ålder, och som Inte_Ung säger är det ju i nästan alla fall inte meningen att det ska bli någon bebis av just det fostret. Men det är ju sorgligt ändå.

Jag var också väääldigt oroligt för det med första barnet. Nu med andra kopplade jag bort de tankarna, det går ändå inte att förebygga. Men det är alltid en lättnad när man går in i v.13, risken är ju inte helt över även om den minskar drastiskt.
 
Sv: Har jag fått fnatt?

Det är nog vanligare än vad man tror med missfall.
Innan hade jag inte hört talas om ngn som "drabbats" men efter själva ha drabbats (vintern 2004/2005 nån gång), så visade det sig att massor av folk i omgivningen hade drabbats själva eller kände folk som hade fått både ett och flera missfall.

Samtidigt tror jag att det är extremt vanligt att oroa sig i onödan.
Men vänj dig ;)
Du kommer förmodligen få oroa dig nu; missfall, förlossning, plötslig spädbarnsdöd, byta blöjor, första febern, tandlossning, börja gå, vägguttag, första cykeln, börja skolan, disco, åka buss, klassresa, fester, studenten, resa utomland, värnplikten, anställning, fyllefester...o.s.v... :eek: :D

Det är förmodligen helt normalt att oroa sig, men försök hålla oron under kontroll.
Låt den inte påverka mat, sömn, social samvaro m.m
Njut istället av graviditeten :)
 
Sv: Har jag fått fnatt?

Ja herregud vilken oro det är att ha barn! Jag hade nog aldrig trott att jag skulle oroa mig, jag som är ganska lugn annars, men det är alltid något man undrar/oroas över. Jag kan nojja över saker som bara skiljer sig från det normala en viss period, t.ex. att han sover dåligt ibland: "-Åh nej, tänk om han aldrig kommer sova normalt igen".
 
Sv: Har jag fått fnatt?

För att inte tala om när lillkrabaten tydligt visade att han ville ha vatten och BVC hade sagt att man inte skulle ge dem vatten..
Jösses vad tankarna snurrade i huvudet innan man "vågade" ge lite vatten på nappflaska...
Fast den sortens oro är väl kanske vanligast med första barnet, när man inte vet hur allt ska göras och hur saker och ting fungerar...
Sen finns ju den där ororn (som jag nämnde i mitt tidigare inlägg) som man kommer känna med alla barn, oavsett hur många man har...tror jag att jag kommer göra i alla fall :crazy: :D

Förlåt...lite OT... :o
 
Sv: Har jag fått fnatt?

Precis! Små saker som man ligger och gnager och man vet inte om man törs, men ändå tycker man att det kan inte vara hela världen.

Jag höll på att mörda min sambo när jag upptäckte att min son låg bredvid honom på mage :eek:. Jag var helt säker på att barn dog på studs om de hamnade på mage :o
 
Sv: Har jag fått fnatt?

Tack för er stöttning:bump: Idag känner jag mig bläääää, får inte i mig nånting,det kommer bara upp, och det värker i äggstockarna eller vad det nu är. Tycker extreeemt synd om mig själv:D
 
Sv: Har jag fått fnatt?

Tack för er stöttning:bump: Idag känner jag mig bläääää, får inte i mig nånting,det kommer bara upp, och det värker i äggstockarna eller vad det nu är. Tycker extreeemt synd om mig själv:D

Fy, stackare vad jobbigt, i vilken vecka är du ?

Själv fick jag missfall i v 12, men nu verkar naturen vilja var med.

I det flesta falll går det ju bra

Mitt tips är att ta försöka ta en dag i taget och försöka accepterar att inget har hänt idag och att du inte kan göra något nu för att det inte ska hända imorn eller överimorn.

Pratade med en läkare om detta och han talade om att i den tidiga graviditeten kan man inte gära något själv, du skulle i principen kunna ligga tre månader i sängen, blir det fel på fostret i den här fasen, så blir det missfall hur stilla och duktig du än är
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 861
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 622
Senast: Nominous
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 820
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 000
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp