Har inte alla godkända hingstar "nummer"???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fortfarande Grevinnan
  • Startdatum Startdatum
F

Fortfarande Grevinnan

Har precis köpt ett halvblodssto med 75% fullblod i och hon har gröna papper.
Men efter hingstarna står inga siffror....
(Hon är efter Bold Irish och han har jag hittat siffrorna på)
Men sen är hon ue. Marten x och han hittar jag inte.....

Sv: Har inte alla godkända hingstar "nummer"???

Marten x stod aldrig i Sverige.

Tidigare hade fullblodshingstar inga nummer, det började man med 1993.

Alltså har alla godkända halvblodshingstar som verkar idag stamboksnummer, men alla hingstar som varit godkända för halvblodsavel har inte haft halvblodsstamboksnummer. Hingstar som varit godkända utomlands behöver inte ha stamboksnummer för att avkomman ska få gröna papper.

prova att söka på atg (se) på sportinfo där finns både varmblod kallblod och fullblod

Fel, där finns varmblodstravare, engelska fullblod och kallblodstravare. Halvblod är en varmblodsras som inte finns där.

Tack!!!!! :bump: :bump: :bump:

Vill du veta mer om hästens stam kan du pm:a mig :) Jag har de flesta halvblodsstamböckerna!

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Hästhantering I maj 2022 så hittade vi en underbar 16 årig Irländsk sporthäst som vi bestämde att vi skulle köpa. Efter godkänd besiktning så köpte vi...
Svar
17
· Visningar
3 536
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 454
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka