Har hon förvärkar??

V

Viper

Kom ut till mitt sto ikväll så låg hon ner hon flyger ALLTID upp innan man kommer in i stallet hon bara låg och andades lungt och stilla på bröstet. Jag gick in till henne och kollade där bak såg slappt ut inte svullet... Fick ändå köra upp henne och ta av täcket och då såg jag att bebisen har krypit upp och juverna har ändrat form. Inga vaxproppar kommer klar/gulaktig vätska ut juverna när man trycker men hon är ju förstagångs föderska och det är första gången för mig med :o Som rubriken lyder har hon förvärkar??

Sv: Har hon förvärkar??

Ja kollar kameran med täta mellanrum hon äter emellan åt och är helt lugn medans andra stunden så skrapar hon och viftar på svansen och slår med bakbenen och tittar på magen !! Kan det vara så att hon är i öppningsstadiet?

Ha inte täcke på henne i fölboxen om hon närmar sig fölning..
En massa remmar som kan trassla till det om det vill sig illa.

AM

Har haft det under dagen idag när det har regnat så mycket har det av på nätterna men hon va frös så när jag tog in henne (stod och skakade) så hon fick ha det ett par timmar extra tills hon fick upp värmen igen :crazy:

Hon är på 335 dygn idag. Hon har varit lugn hela natten, jag har legat på soffan och strirrat hela natten:p Men hennes mage har verkligen ändrats i natt ser ut som om fostret har krypit upp;)

Det låter på din beskrivning som hon kommer att föla när som helst,när mina ston fick föl gick den ena 335dagar ,o den andra 337 dagar.:laugh:
Lycka till

Visst känns det så... Stoet och jag känner varanda mycket väl och hon har ändrat betende helt sen igår... Håller sten koll NU! Spännande;)

mitt sto som jag har fick föl på 338 dygnet så visst kan de gå över tiden.. sej till när hon har fått fölet.

Liknande trådar

Hästvård Igår kväll vid 16.30 tiden ringde en stallkompis, som skulle passa min häst för en gångs skull. Jag är annars i stallet veckans alla...
Svar
9
· Visningar
5 171
Senast: Siggan
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 391
Senast: Tramptass
·
Hästvård Veterinären ringde nu med lite svar på blodproverna som togs i lördags. Ska försöka beskriva vad som hände; Lördag morgon Hade...
2
Svar
35
· Visningar
9 415
Senast: Doccan
·
B
Avel Jag vet inte hur jag ska börja, eller varför jag skriver.. Men ikväll slocknade en stjärna. Jag skulle ut och titta till hästarna...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 753
Senast: Liipet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka