Har hon ätit upp en fotboll...?! =)

Sv: Har hon ätit upp en fotboll...?! =)

Den som ligger i mitten med huvudet längst till höger på "gruppbilden" ser ut att vara blåtabby med vitt. Dom som ligger närmast honan ser ut att vara blåtigré (möjligtvis att en är bruntigré) och dom två längst bort från honan ser ut att vara en blå och en blå med vitt. :)

Så mammakatt är också blå då, inte...grå? ;)

Nu ska vi se, lättaste sättet att veta vem du menar! :D

10670018.jpg

Blå med vitt? (Svea :D )

10687750.jpg

Blå med vitt? (2 fläckar på magen)

10687751.jpg

Blåtabby med vitt? (hon har i princip inga "ränder" på kroppen, bara ben och ansikte)

10688012.jpg

Bruntigre?

10688013.jpg

Blåtabby med vitt?

10488122.jpg

Blåtabby m vitt?

Nu på kvällen har flera av kattungarna börjat öppna ögonen! :)

åååhhh va söta.
Jag tror att jag har en hemlig förälskelse... i gråa katter.

Söta kattungar och söt mamma! :)
Hur går det med mammans vikt? Såg att du skrev att hon är lite kräsen. Skulle i det fallet rekommendera Hills burkmat, dyr, men enormt smaklig. Ta annars kontakt med din veterinär, de har bra smakligt högenergi/proteinfoder. Det är väldigt viktigt att mamma får i sig riktig kattmat, är hon tunn ska det vara högenergi också.

Det är riktigt fint av er att ta in henne, man blir glad av såna människor som er. Lycka till med både mamma och bebisar nu och rapportera hur det går med maten och hullet.

MVH Zenith

Ja, honan är oxå blå ;) Det är lite svårt att se när man inte ser kattungarna "utsträckta" men har dom inga ränder så är dom blå och är det vitt på (även om det bara är lite vitt) så är det blå med vitt. Sen beror det ju på hur mönstret ser ut om dom är tabby eller tigré, tabby är ungefär som "ringar" på kroppen medans tigré är mer "raka" ränder. Den ena ser helt klart mer brun ut än dom andra, men det är som sagt svårt att se på kort. Här är några exempelbilder:

Tabby:
10698572.jpg

Tigré:
10698571.jpg

Spotted:
10698573.jpg

Nu är kattungarna 2 veckor gamla! Några av dem har börjat våga sig utanför korgen och är väldigt nyfikna på oss, andra mer tillbakadragna. De spinner, har börjat tvätta sig själva så smått "busar" lite med varandra och knuffas, trängs och skriker så fort de ser mamma! :D (Kul på natten :crazy:)
Här är de små underverken:
10964757.jpg

10964768.jpg

10964758.jpg

10964759.jpg

10964760.jpg

Vilken charmig teckning den katten i SomethingCorporates inlägg hade! :love:

Den blå med vita kinder alltså... Får jag ta med dig hem!?? :love:

Jag har ju två grå - säger jag - varav den ena har mer vitt än grått. Räknas det som "blå" eller hur funderar det? Om de har rosa nos, är det ändå "blå"? Hur är det med dessa två?

phpvdvyv0.jpg

Syns lite mer av den vita. Inte ens 2 veckor gamla på denna.
phpsyq1jy.jpg

Ja hon är så söt, lilla Svea! Och så nyfiken och företagsam. Hon är den enda av ungarna som i dagsläget klättrar upp på en! :love: Åh, jag vill ju behålla allihop! Favoriterna är Svea, samt nummer 3 och 5 (Torsten) bland mina bilder!

Ja än så länge.

Alla ungarna är föresten tingade redan, känns så skönt! :D

Alla kattungar har blå ögon när dom föds, men det är bara ett fåtal raser som behåller det blåa enda upp i vuxen ålder, har aldrig sett en vuxen huskatt med blå ögon, om det inte varit väldigt mycket inblandning av t.ex. birma eller ragdoll, men då är dom ofta maskade som dessa oxå.

TS: Va skönt att alla är tingade! Jag fick 4 st den 7/6, tyvärr har mamman ingen mjölk så jag får mata för hand, ska lägga upp kort när dom växt till sig lite :)

De är blå med olika grader av vitfläck.
Man delar in vitfläck i olika grupper. Van, Harlekin, Bicolor och "ospecificerad mängd vitt"

Van (Mer än 75% vitt):
van01.jpg

Harlekin(50-75% vitt):
harlekin02.jpg

Bicolor(25-50% vitt):
bicolor03.jpg

Ospec. är då de har mindre vitt än detta. En medaljong, vita tassar etc.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, vår utekatt fick sin första kull med ungar i juli 2015 (hon var två år då) och vi hade tänkt att kastrera henne i februari/ början...
Svar
9
· Visningar
2 682
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama