Har hon ätit upp en fotboll...?! =)

Sv: Har hon ätit upp en fotboll...?! =)

DU måste skriva när bäbisarna kommit! är nyfiken på hur många det är i den enorma magen :rofl:

Självklart ska jag göra det! Jag undrar också hur många de är där inne, men hon verkar ärligt talat inte så jättesugen på att tillfredställa min nyfikenhet! :angel:

Nope! Inga bebbar! Hon går under namnet "fröken badboll" här hemma för tillfället! :angel:

Hon visar inga tecken på att ngt skulle vara fel heller, äter som "en häst", är superkelig och till synes nöjd, men som sagt ganska slö. Men vi har ju alldeles uppenbarligen missbedömt hur långt in i dräktigheten hon var när vi tog in henne, fastän hon var så tjock och vi trodde hon skulle föda vilken timme som helst så var hon ju uppenbarligen max halvvägs. ;) Så kan det vara, jag är bara glad att hon har väntat, ju mer tid hon har på sig att vänja om sig från vildkatt till innekatt, desto bättre! :idea: Dessutom har hon iaf gått minst halva dräktigheten som avmaskad och med gott om näringsrik mat, vilket iaf jag tycker lovar gott för hennes kommande ungar!

Ibland tror jag nästan hon är skendräktig eftersom det inga ungar kommer! :D

Har det kommit några bäbisar än?

Nu har Miisan fått sina bebisar! Det visade sig vara hela 6 stycken i den där STORA magen! :smirk: (Jag är ledsen Reykur att du gissade fel, men tröstpriset är: en kattunge! :D )

Igårkväll när jag och maken satt framför TV´n så var hon väldigt klängig och gosig, ville helst vara på oss bägge två samtidigt. När vi sedan gick och la oss så följde hon inte med in och för en gång skull bråkade hon inte med hankatten om vem som skulle ligga i våran säng, och vem under. ;)

Vid 1 tiden började hon vråla riktigt ordentligt inifrån dotterns rum, först for hankatten pp och undrade vad som var på g (då vrålade hon naturligtvis än mer, åt honom också!) När jag kom upp så konstaterade jag att en unge var halvvägs ute, så jag satte mig hos henne. Hon var väldigt nervös, men lugnade sig när jag satt alldeles jämte korgen och klappade henne mellan värkarna.

Unge efter unge kom ut (och hon vrålade och skrek varje gång, likaså vid varje moderkaka som skulle ut), och efter 4 st så var hon nöjd och klar. Trodde jag ja! Efter en timme kommer nr 5 och efter det så såg hon verkligen färdig ut. La sig nöjt på sidan och spann med hela högen av kravlande små gråa råttor över sig :angel:

Jag gick och la mig, för att 2 timmar senare höra ett vrål inifrån barnrummet, men jag antog att det bara var hankatten som kommit för nära korgen, då det gick över så snabbt.

Nu på morgonen tittade jag snabbt ner i korgen innan jag bar ner dottern på undervåningen, och visst, alla 5 så pigga och starka ut. Efter att ha serverat dottern välling smet jag upp igen för att byta bäddmaterial i korgen (det luktade ju verkligen förlossning i hela rummet. Det var så att det verkligen påminde om dotterns födelse) Hämtade nya lakan och flyttade över 1,2,3,4,5... Mammakatt reste sig och där låg... en nr 6! :eek: :D

Alla ungarna verkar starka och pigga, jag ska undersöka dem närmare och väga dem senast när maken kommer hem vid lunch.

Det är 5 st grå-vita, några med tabbyränder, och en helgrå. 4 pojkar och 2 flickor. Så söta! (Det är ju så att man vill behålla allihopa och dessutom inte kastrera mamman :angel: ) Ganska stora tyckte jag också de var, trots att mammakatt är så liten! Återkommer med bilder senare under dagen!

Jag ber att få gratulera allra djupast till din tillökning!
Är riktigt avundsjuk.
Har kommit på hur underbart det skulle vara med kattungar efter min hona men hon kastrerades i ett anfall av klarsynthet.

Jag ber att få gratulera allra djupast till din tillökning!
Är riktigt avundsjuk.
Har kommit på hur underbart det skulle vara med kattungar efter min hona men hon kastrerades i ett anfall av klarsynthet.

Tack så mkt! Du kan få en eller flera, bara säg till! :angel: :D

Tack snälla för erbjudandet men jag har redan fyra, det får räcka ett tag.

Nu har jag vägt "hela bunten", den förstfödda vägde 126g, den minsta (och sistfödda) 109g. De andra låg strax över eller under 120g allihopa. Tyckte det var ganska mkt med tanke på att mammakatt är en liten tjej på 2,5kg i normalvikt ungefär? Bekantas kattungar, till lite större honor och i mindre kullar, har vägt mellan 70 och 80g...? :confused: Vad brukar kattungar väga när de är nyfödda? (för katter i liten normalstl?)

Grattis! Ja då var dom inte små :) Dom brukar ligga mellan 70-100 g, men är det få så är det ju inte ovanligt att dom går upp emot 120 g, men 6 st och såpass stora är inte dåligt! Hoppas allt går bra med dom små!

Jag tyckte de var stora i natt när de föddes, men jag har aldrig haft egna kattungar förut. Men nu förstår man ju hur hon kunde vara så enorm redan för över 2 veckor sedan (se längre upp i tråden...) Tänka att själv ha en normalvikt på knappt 2,5kg och sedan föda fram 0,75kg ungar. (Mammakatt gick ner 2kg bara på förlossningen. Kunde inte låta bli att väga henne när hon kom fram och ville bli klappad förut)

Detta är ju en van katta, hon har haft många kullar ungar förut och är nu i helt ok skick (men under första halvan av dräktigheten hade hon både parasiter och var underviktig) Tror ni hon klarar så här många ungar eller borde jag köpa ersättning för säkerhets skull?

Hur är det föresten, är det normalt att en katt skriker "som en stucken gris" när hon föder...?!

Mina har aldrig skrikit så, "jämrat" sig lite men inte mer, men det är säkert olika från katt till katt. Jag väntar ju smått om två veckor med en hona som aldrig fått innan, ska skriva hur hon betedde sig sen :)

Jag tycker du ska köpa ersättning, det har jag redan gjort :) Man vet aldrig vad som händer.

Här är dom, godingarna! :love:

10430143.jpg

10430166.jpg

Oj det var inte konstigt att hon var så tjock med tanke på hur mkt bebisarna vägde. :D Jättesöta bebisar! Hoppas att du hittar fina hem åt dem. Vi har också två grå småttingar hemma.

Åh vad kul att allt gick bra och alla ungarna kom ut rena&hela ;)

Vi går i väntan fortfarande, hon sprängs snart, magen hänger nästan i marken :crazy:

Hon kanske fick ont när hon födde eftersom de var så stora? :confused: Skönt att det gick bra med de små liven :) Jättesöta!!

Liknande trådar

Katthälsa Hej, vår utekatt fick sin första kull med ungar i juli 2015 (hon var två år då) och vi hade tänkt att kastrera henne i februari/ början...
Svar
9
· Visningar
2 682
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama