Sv: Har hon ätit upp en fotboll...?! =)
Nu har Miisan fått sina bebisar! Det visade sig vara hela 6 stycken i den där STORA magen! :smirk: (Jag är ledsen Reykur att du gissade fel, men tröstpriset är: en kattunge!
)
Igårkväll när jag och maken satt framför TV´n så var hon väldigt klängig och gosig, ville helst vara på oss bägge två samtidigt. När vi sedan gick och la oss så följde hon inte med in och för en gång skull bråkade hon inte med hankatten om vem som skulle ligga i våran säng, och vem under.
Vid 1 tiden började hon vråla riktigt ordentligt inifrån dotterns rum, först for hankatten pp och undrade vad som var på g (då vrålade hon naturligtvis än mer, åt honom också!) När jag kom upp så konstaterade jag att en unge var halvvägs ute, så jag satte mig hos henne. Hon var väldigt nervös, men lugnade sig när jag satt alldeles jämte korgen och klappade henne mellan värkarna.
Unge efter unge kom ut (och hon vrålade och skrek varje gång, likaså vid varje moderkaka som skulle ut), och efter 4 st så var hon nöjd och klar. Trodde jag ja! Efter en timme kommer nr 5 och efter det så såg hon verkligen färdig ut. La sig nöjt på sidan och spann med hela högen av kravlande små gråa råttor över sig
Jag gick och la mig, för att 2 timmar senare höra ett vrål inifrån barnrummet, men jag antog att det bara var hankatten som kommit för nära korgen, då det gick över så snabbt.
Nu på morgonen tittade jag snabbt ner i korgen innan jag bar ner dottern på undervåningen, och visst, alla 5 så pigga och starka ut. Efter att ha serverat dottern välling smet jag upp igen för att byta bäddmaterial i korgen (det luktade ju verkligen förlossning i hela rummet. Det var så att det verkligen påminde om dotterns födelse) Hämtade nya lakan och flyttade över 1,2,3,4,5... Mammakatt reste sig och där låg... en nr 6!
Alla ungarna verkar starka och pigga, jag ska undersöka dem närmare och väga dem senast när maken kommer hem vid lunch.
Det är 5 st grå-vita, några med tabbyränder, och en helgrå. 4 pojkar och 2 flickor. Så söta! (Det är ju så att man vill behålla allihopa och dessutom inte kastrera mamman
) Ganska stora tyckte jag också de var, trots att mammakatt är så liten! Återkommer med bilder senare under dagen!