Har hon ätit upp en fotboll...?! =)

nordsvensken

Trådstartare
Vårat nytillskott är ju som sagt dräktig, men jag börjar undra hur många det egentligen är därinne! :eek: Hon börjar få svårt att röra sig då magen verkligen är ENORM. Detta är i vanliga fall en mkt liten och nätt kisse, men hon har nog fördubblat sin kroppsstorlek nu
10038774.jpg

10038778.jpg

Jag hade hoppats på bara en eller kanske två ungar då hon varit såpass undernärd i början av dräktigheten, men det här ser ju ut att bli desto fler... :crazy: Hon ser ut att ha svalt en fotboll! Eller iaf en en handboll, lilla kissan... Men visst är den stora magen härlig :love:

Hur många ungar klarar en kattmamma i regel av föresten...?

Sv: Har hon ätit upp en fotboll...?! =)

magen går ner strax innan födseln, och det behöver inte alls vara så många som det ser ut just nu :)
Supersöt mammakatt! :D

Jisses!! Det var nog den tjockaste katt jag sett (förlåt, man får inte kommentera en dams vikt, jag vet). Det finns katter som fått närmare 10 st och kanske över det, men det kan bli jobbigt för dom att ge bra med mat till så många.

Vet ni när hon ska ha?

Vi har ingen aning om när hon ska ha, vi fångade in henne för snart 3v sedan... Magen har sjunkit sista dygnet, men här fortfarande stor "åt alla håll" :D

Hon är i hyfsat normalhull, kanske lite åt det smalare hållet, så den här jättemagen ser lite malplecerad ut!
10037886.jpg

Har magen sjunkit är det nog snart dax. Har hon valt en plats att föda på? En låda med mysiga filtar eller något i ett lugnt rum kan vara bra att ha till hands, kanske hon väljer den platsen.
(Eller din säng, eller badrumsmattan, eller vardagsrumssoffan :angel: )

Japp, hon har en låda med filtar som hon avdänt sporadiskt (vissa dagar har hon varit där hela tiden, andra inte alls), men allra helst är hon t.ex. under soffan (fast nu har hon svårt att komma in :angel: ) så de kan mkt väl komma där. Ja vi får väl se, jag väntar med spänning! (och hoppas fortfarande att det bara blir EN :angel: Men isf är den nog lika stor som mammakatt redan!)

Jag gissar på 5.
Håll oss uppdaterade på ev. slempropp, öppningsskede och förvärkar :D

:angel: Självfallet! Men antagligen märker jag inget av dem, utan en dag så finns det bara där! (12st?! :crazy: :D )
Har du rätt i att det blir 5, så vinner du en av dem! *ler*

Slemproppen ja... Jag märkte aldrig när min egen lossnade, så det kunde ju vara intressant att se hur miisans ser ut!

Försök att hindra henne från att föda under soffan, det blir ju lite svårt för er att se att allt går bra och eventuellt hjälpa till om det behövs.

Det är svårt att hindra henne, dessvärre! Även om vi skulle tåppa för så är våran 1-åring fenomenal på att möblera om! :crazy: Föder hon där får vi helt enkelt lyfta soffan för att komma åt!

Vilken tydligt sjunken mage! (Förmodligen syns det ånnu bättre eftersom hon är lite tunn över ryggen :( ) Hoppas det går bra och blir "lagom" många ungar. Jag har en ras som ofta får stora kullar, och honorna brukar klara upp till sju ungar själva, men då är de ju i toppkondition innan födseln.

Maja 1,5 vecka innan bebisar (5 st blev det):
060120.jpg

En timme innan förlossning, Hanoo tröstar när förvärkarna gör ont:
060127.jpg

Tack, jag hoppas också det går bra!

Än så länge inga ungar, men det kan vara på g nu. Magen känns slappare och ännu mer hängig idag och lilla mamma äter väldigt dåligt, 1tsk åt gången ungefär (och hon är ett riktigt matvrak annars efter ett liv i halvsvält) Hon har hela fm följt eftermig som en igel i huset, men nu har hon gått och lagt sig i en fotölj på ovanvåningen (bra val, där kommer inte vår dotter åt bebisarna)

Kanske ser hennes mage än större ut eftersom den här lilla kattan har haft många kullar i sitt liv? Vi vet ju inte hur gammal hon är, men det senaste 4-5åren har hon iaf haft 3-4 kullar/år ute i det fria :crazy: somvi har sett på avstånd...

Jag återkommer om utvecklingen! :banana:

Föresten har jag spärrat soffan med mänder av kuddar för att hon inte ska kunna föda där under.

Åh vad kul :) Bra att ni tar hand om henne, men hon kanske borde kastreras sen efter denna kullen :)haha nyfiken på hur de går!!:)

Oj, jag som tyckte att MIN katt var fet - hade dock bara 3 i sin fetingmage visade det sig, som jag gissat. ;)

Jag tycker nog att det ska vara minst 2 i varje kull så att de har varandra. :) Se det positivt och dessutom kanske det inte blir 10-20 st bara för att det ser ut så nu. :D ;)

Min katt är också tjock som en boll. Går och väntar och väntar och väntar men hon håller inne dom små godingarna. :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, vår utekatt fick sin första kull med ungar i juli 2015 (hon var två år då) och vi hade tänkt att kastrera henne i februari/ början...
Svar
9
· Visningar
2 682
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama