Här händer det grejer

Mirre

Trådstartare
Isak är nu 8½ mån och sätter sig upp själv från liggande, både på mage och rygg. Sitter stadigt och bra själv och äter vanlig mat. Inte helt och hållet än dock, varvar med burkar vid behov.
Kryper inte men nära på. Drar sig fram med armarna och sprattlar på med benen. Fort går det.
Han drar sig även upp till stående emellanåt.

Vet inte vad jag ville med tråden eg, skryta lite bara hehe

Sv: Här händer det grejer

Vår bebis är lite drygt 9 månader och har börjat gå ordentligt. Han kröp strax innan 6 månader så han är tidig med sådant. Äter mest burkmat men även lite bröd, majskrokar och sånt. Förutom min uppenbarligen mycket goda mjölk. Han säger mamma och lampa (låter pa) och pappa. Och när mormor kommer får han bråttom, han älskar henne.

min kille är 5½ månad. Han äter som en liten tok, bara gapar och sväljer! Däremot vill han inte alls amma längre! Han reser upp sig på raka armar, rullar åt båda håll (gjort sen 3,5 mån). Sen har han börjat resa upp sig på armbågarna och dra knäna under sig så han står på alla fyra... otroligt så fort det går ;)

Det gör ju det.
Poff bara så händer det massor.
Isak har vinkat när han ser någon han känner ett tag nu också.

Elina är snaaaart 9 månader :banana: Hon började krypa på självaste julafton, innan dess gjorde hon precis som Isak, ålade sig fram som värsta militären, och ofta gick det bakåt :D. Men nu är det full rulle hemma! När hon tagit de första krypstegen var det som om hon aldrig gjort annat.

Hon säger inga ord än, men tränar en hel del, men hon gör inte saker som pekar, vinkar eller något sådant. Kanske är jag som är dålig på att lära henne sånt... jag säger inte så ofta 'titta!' och så, jag kanske borde börja med det. Jag har i perioder tyckt att 'alla andra barn kan ju ... ' men jag har slutat med det nu, och njuter av det kon kan (och inte kan ;) ) göra just idag! Min älskade skrutta!

Tuva blir 9 månader 6 januari, hon kryper som en tok, och går det inte tillräckligt fort sätter hon ut ett ben och hasar framåt, då går det fortare =) Reser sig mot allt, igår kom hon på att hon kunde använda en av våra korgar och putta den framåt när hon står som en "lära-gå" vagn. Kan vinka när det passar och då säger hon även ka ka ka, kan smacka med läppar och tunga när man gör det jälv, säger mam mam och pap pap och nått som liknar katten.

Äter som en mindre häst, ingen burkmat då hon inte verkar tåla den dock..

Min tjej är ganska dålig på att äta faktiskt :o
Hon ratade gröten, men äter glatt burkmat och vanlig mat, men inte så stora portioner. Kanske en halv burk. Hon får fortfarande modersmjölkersättning faktiskt :o, men jag skall sluta med den efter det här paketet. Just nu äter hon välling på morgonen (260 ml), lunch 1/2 burk+lite frukt, mellanmål ersättning (150 ml) och middag lite mat från oss eller burk, får inte i sig mycket dock ... sedan välling 260 ml innan nattdags, ibland även en ersättning på 150 ml. På natten får hon ersättning, men det håller hon på att sluta med lite långsamt. Jag har inte velat stressa maten, och hon äter ju det hon får, men inte så mycket. Hon tycker det är lite tråkigt att sitta och äta.

knapp

Isak säger också ma ma och pa pa eller mapa haha
Tittit när han ser något intressant, tattatt säger han ibland när han får något.
Fast det viskar han bara hehe.

Vinkar, smackar och klappar händerna.
Har börjat dra sig upp till stående nu också.
Går med stoora vinliga steg om man håller i honom

Ser ha ndjur blir det världens glädjetjut:D
Han pussas och kramas också *skryta:angel:*

Tuva kan inte klappa händerna, men kan knäppa ihop dom.
Tand nummer två har tittat upp i nederkäken idag, ser ut som det snart är på g i överkäken oxå.

Har börjat flytta sig lite utmed möbler, kan sätta sig försiktigt från stående nu oxå och inte bara släppa och dunka stenhårt i rumpan =)

Nu har hon dock feber och är "rosslig i rören", får se hur det artar sig.

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 761
  • Låst
Övr. Barn Har gått ett par veckor sedan 5-månaderskontrollen (13/9), men jag måste bara få dela min glädje över min underbara goa kille! :love...
Svar
15
· Visningar
1 442
Senast: Lupin
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 411
Senast: ghost
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 723
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar