Har han mycket muskler? (bilder)

Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

jag skulle nog vilja ha lite mer muskler bak i rumpan
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Tyckte han såg fin ut!
Vem är han efter?
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Skulle vilja se lite mer muskler på ryggen för den såg lite klen ut....
I övrigt så tyckte jag nog att han såg rätt okej ut..;)
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Tycker han ser fin ut i muskler och hull. Och vilken fin och glansig päls :banana:
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

hejsan!

Han är efter vaquero.
okej.. hur ska jag göra för att få mer muskler i ryggen o rumpan?

Tack för alla svaren! :banana: :rofl:
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

För att få mer muskler på ryggen är det bra att låta hästen gå i form så mkt som möjligt. (när du rider alltså haha) Då lyfter dom ju upp magen och ryggen.
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Min hade oxå dåliga muskler i rumpan förut, började träna mycket galoppfattningar och även riktiga arbetspass i samlad galopp så att han blev mjukgjord och stark. Hoppar lägre hindre ett par gånger i veckan nu och försöker alltid att lägga in minst 15 min galoppjobb i varje ridpass om möjlighet finns. Klampar också omkring ofta i skogen över stock och sten för att få mer benlyft bak.

Nu tycker jag att han börjar se hyfsad ut, vad tycker ni andra?
http://www.freewebs.com/superbullterrier/waldemarii.htm

MVH WB
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

*KL*
Alla är fina i hull o muskler.
Men hur fotar ni:confused: snett framifrån:mad:

Det var väl ingen som var direkt muskulös.

Min val. som stått ett år för fång har både mer rump o halsmuskler med definition.:)
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Var du och tävlade i Ulricehamn 11/6? Tycker mig känna igen hästen... :)
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Ja jag vet inte hur jag fotar.. Är inte så bra på det.

Jo, men alla hästar är väl olika med hur lätt/svårt de har för o få muskler. Min är ju inte så gammal, inte igång och har varit dålig i bäckenbenstotation och har kissing spines OCH nu patellaupphakning :crazy:
Vad gav du för foder då när din häst stod och ändå var fin i hull o muskler?
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Jag tror så här:
om hästen har fått bra med mat o haft stora kuperade ytor att röra sig på som små, så har de en fin muskulatur att börja med.

De blir som regel ganska lättfödda.

Om man sen har ridit till en stor muskelvolym .så är den lätt att få tillbaka även efter en lång konvalescent.

På våren när mitt sto var 5, så tyckte folk att det var så konstigt att hon inte hade tappat ngt efter en 7 mån. vila.
hon fick inte mindre mat för för att hon vilade, lite mindre havre kanske 3-4 kg.


Valacken har sett ut som en hingst, men har självklart inte riktigt samma nacke kvar.

den bantades under året, såg ett tag ut som han gjorde som 3-åring (är 15)men har nu av betet blivit rundare o är i princip tillbaka till sitt gamla jag ( ej lika mkt fett)
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Axel - kan du lägga ut bild på din välmusklade häst som stått ett år, det skulle vara mkt intressant att se och kunna jämföra lite. Olika hästar har ju olika förutsättningar.

Snett framifrån? Jag försökte få sidobilder på min men det är ju inte alltid lätt att fånga de små rackarna från deras bästa sida ;-)

WB
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Håller helt med dig. Min gammelhäst har fortfarande kvar en hel del av sina muskler och är jättefin och bred över båda rygg och rumpa och ganska så maffig hals, trots att han inte ridits på flera år. Han får lika mkt (nästan mer) än vad min ridhäst får att äta, och fodret är av bästa kvalite. Är tack vare det att han hållit sig så fin i kroppen. :bow:
 
Sv: Har han mycket muskler? (bilder)

Du får ursäkta men jag är usel på det här med datorer:crazy:

Bytte avatar, så mkt klarar jag av.

det är en 8 år gammal bild, men han ser ut så här på ett ung. idag.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
790
Senast: Fiorano
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 629
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 722
Senast: SwedEmB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp