Har han gått vilse ?

Tahari

Trådstartare
Andra gången nu på kort tid som min lilla 6månaders kattpojke är på drift. Förra gången hittade vi med hjälp av polisen och vänliga människor honom 2 km bort. Den gången verkade han mycket nöjd med att bli hittad. Nu är han väck igen. Kan det verkligen vara så att han har så dåligt lokalsinne så han går vilse?

Sv: Har han gått vilse ?

Den klassiska frågan: är han kastrerad?

Nej han är inte kastrerad än. Min tanke var nog också att han är på flickjakt- Han har den senaste månaden har börjat utmana den äldre kastraten om kattmakten så förmodligen har han nog blivit könsmogen. Men kan han ha gått vilse oavsett varför han gav sig av. Han är ju fortfarande rätt liten och bebisaktig så jag är väldigt orolig för honom.

Jag förstår det. Om han nu kommer tillbaka, se till att hålla honom inne och boka kastration så snart som möjligt! :)

Vi får hoppas att han bara är ute på nått litet äventyr och kommer hem snart. När vi hade utekatter kunde en av dem vara borta i minst 1 vecka i sträck.

Äntligen är han hemma igen !:bump:
Men han var nog vilse. En snäll själ hade hittat honom dyngsur och nedkyld någon kilometer härifrån. Hon trodde han var övergiven och tog hem honom till sig ( hon bor i en annan stad ca 4 mil bort). Av en slump fick hon syn på efterlysningslappen och ringde. Man blir ju så glad av snälla och omtänksamma människor. Nu har han utegångsförbud på obestämd tid och kommer inom snarast att förvandlas till ett det.

Då verkar ju din katt vara lika usel som våra att hitta hem. Har startat en trån ang det. Men då kan jag ju utesluta att det berodde på tidig kastration för våra....

Skönt att han är hemma igen!

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
867
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 242
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
3 002
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 807
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka