Har gjort en billig kopia av ModKat...

kolblakkur

Trådstartare
Modkat-kattlådorna är så jä-hä-vla snygga, men jag har helt enkelt inte råd att testa! Har dessutom ganska stora katter så är rädd att de inte hade fått plats, vilket vissa recensioner bekräftat. Men när jag och min sambo var på IKEA för ett tag sedan så kom vi över ett sorts källsorteringskärl som var ganska högt och som vi fick en tanke om att prova att göra om till en billig, lökig version av Modkat :D Tror det kostade 79:- eller 99:- inklusive lock. Hemma tog jag en mattkniv och på två minuter hade jag ett hål :)
Där är kanter på locket som förhindrar att kattsand skjuter iväg när katten kommer upp på "taket" efter att ha varit i lådan. Eftersom mina katter är stora, är det endast den minste katten som använt den, men han verkar väldigt nöjd med att få kissa i sin alldeles egen låda (bajsar i en annan). Ett tips till er ifall ni är sugna på att testa :)

10858473_564531983680928_6381532247402794795_n.jpg
 
Smart! Vår ena katt är en riktig bamsing medan den andra bara är 15v, men Ikea har en del bra "lådor" man kanske skulle ge ett försök! :)
 
Gjorde också en liknande variant av en plastback här hemma. Vi hade dock större hål, för att det skulle bli bättre ventilation i lådan. Funkade jättebra och 2/3 katter föredrog lådan framför den vanliga kattlådan. Nu har vi precis bytt ut den dock, men som sagt så uppfyllde den våra katters krav. :)
 
Är modkat så bra som det sägs? Har tittat på dem, och avfärdat pga priset även om jag skulle uppskatta mindre sand i köket och mer grävplats.

Smart att göra en egen specialvariant!
 
Är modkat så bra som det sägs?

Ja! Jag har två som står i garaget just nu och inte används för att mina katter (iaf den ena) är för stor för lådan (maine coon på 9 kg). Hade jag haft mindre katter hade jag lätt bara haft Modkat men nu har jag tagit bort dem för att den största katten inte ska fastna. :p
 
Haha! Segt att Misse växte ut den då. ;D

Jag ska googla runt lite och se om det finns någon bättre begagnad någonstans.
 
Smart, vore en ide till båten :up:.
Så j-vla trött på all kiselsand som är ett rent :devil: sopa upp. Har ju inte direkt damsugare med på semestern
eller helgerna heller för den delen.
 
Ja! Jag har två som står i garaget just nu och inte används för att mina katter (iaf den ena) är för stor för lådan (maine coon på 9 kg). Hade jag haft mindre katter hade jag lätt bara haft Modkat men nu har jag tagit bort dem för att den största katten inte ska fastna. :p

Jag kan bara hålla med! Vi köpte en modcat till vårt minimala badrum där vi alltid hade en sandhög precis framför toalettstolen :( Ingen sand på golvet med denna (mer än enstaka korn) och katten gillar den skarpt. Lätt att rengöra. En blå påse inuti kan man ta ut och skölja helt rent så lådan håller sig fräsch. Vi har bytt innerpåsen nu efter 4 år och lådan som ny igen.

Låter som värsta reklamen...

Jättesmart ni som gjort egna varianter, ffa för större katter! (vår på 2,5 kg har gott om utrymme i sin modcat).
 
Ja! Jag har två som står i garaget just nu och inte används för att mina katter (iaf den ena) är för stor för lådan (maine coon på 9 kg). Hade jag haft mindre katter hade jag lätt bara haft Modkat men nu har jag tagit bort dem för att den största katten inte ska fastna. :p

Åh! Du är inte intresserad av att sälja en av dem (om vi nu skulle få fatt i en kattunge detta år som vi vill)...? ;)
 
Modkat-kattlådorna är så jä-hä-vla snygga, men jag har helt enkelt inte råd att testa! Har dessutom ganska stora katter så är rädd att de inte hade fått plats, vilket vissa recensioner bekräftat. Men när jag och min sambo var på IKEA för ett tag sedan så kom vi över ett sorts källsorteringskärl som var ganska högt och som vi fick en tanke om att prova att göra om till en billig, lökig version av Modkat :D Tror det kostade 79:- eller 99:- inklusive lock. Hemma tog jag en mattkniv och på två minuter hade jag ett hål :)
Där är kanter på locket som förhindrar att kattsand skjuter iväg när katten kommer upp på "taket" efter att ha varit i lådan. Eftersom mina katter är stora, är det endast den minste katten som använt den, men han verkar väldigt nöjd med att få kissa i sin alldeles egen låda (bajsar i en annan). Ett tips till er ifall ni är sugna på att testa :)

10858473_564531983680928_6381532247402794795_n.jpg

Är det denna du har? Den stora eller lilla ? :) @Shetlandskusk http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10255897/#/10255897
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp