Imorse när jag gick in i mitt kök för att äta lite frukost,så prasslade det till i en soppåse, och ut kom en liten brun mus utfarandes från påsen......
Börjar bli tröttsamt att ta upp detta med min mammas dödsbo igen, men jag har helt enkelt inte orkat ta hand om mitt eget hus, samtidigt som jag röjt i mammas hus 50 mil härifrån, så det finns lite smått och gott för möss och råttor i mitt hus,ja. Framför allt när det är minusgrader ute på nätterna. Det är klart de vill komma in i stugvärmen då.
Jag hade tänkt städa och röja upp hemma, framöver när allt är klart med huset 50 mil härifrån.
Men för sent.
Vad gör jag nu? Hur får man ut möss från huset utan att lägga ut råttgift? För råttgift vill man ju inte ha i ett kök.
Har hört någonstans att det är i princip omöjligt att få ut möss i en bostad, när de väl tagit sig in.....även om man använder musfällor.
Har även hört att möss inne får man stå ut med, när man bor i ett hus på landet, men inte inne i köket va?
Ni som haft problem med möss inomhus, får gärna tipsa om hur ni gjorde för att bli av med problemet. Tack.
Jag har mycket skamkänslor kring detta, eftersom jag vet att om jag hade haft mer städat hemma, så hade de troligtvis inte varit inne nu?
Men som sagt. Jag är totalt slutkörd både fysiskt och psykiskt efter denna prövande tid, så att städa hemma, var skulle jag ha tagit krafter till det, liksom?
Det är ett under att jag överhuvudtaget är upprättstående i dagsläget.