Har er hund en bästis?

sussisus

Trådstartare
Det har Izor och jag undrar hur vanligt det är att:
- de leker, utan att någonsin slåss
- de kan tugga på samma tuggben, samtidigt
- de kan ligga och sova sida vid sida
- de blir deprimerade av att inte träffas
- de blir inte svartsjuka om den enas matte/husse gullar med den andres hund. Jag får klappa så mycket jag vill på Wilma, och Wilmas matte/husse får klappa så mycket de vill på Izor
- när de går promenader ihop gaddar de ihop sig mot andra hundar (vilket kanske inte är så bra kanske)

Izor, som ju är en dvärgschnauzer på snart två år (i april), har en Bichon Frisé som bästis, Wilma heter hon och är 1-1,5 år äldre än Izor.
Izor hör när jag pratar med Wilmas matte i telefonen och då blir han alldeles vild när vi ska gå ut. Och Wilma brukar sitta i köksfönstret och vänta på oss.
Då hon löper träffas de inte och de sitter på varsitt håll och längtar kan jag ju säga.
Och går Wilma förbi vårt hus under löpperioden och Izor ser henne så ylar, gnäller och "gråter" han i flera timmar efteråt - och det gör han inte med andra löptikar. Och vid nåt tillfälle så har han även satt sig mitt på gatan och ylat - nu låter Izor i för sig ganska gulligt när han ylar (fast blir det för mycket så försöker vi förstås avleda honom).

Jag ska se om jag kan hitta en bild (eller kanske flera;) ) så att ni får se vad jag menar.
 
Sv: Har er hund en bästis?

Min hund har också en bästis. Det är min grannes hudn och dem har känt varandra sen dem var valpar. Jag kan inte nämna hundens namn hemma för då blir min hund tokig. När han kommer ut brukar det första han gör vara att titta på kullen där dem brukar leka om hon är ute.
 
Sv: Har er hund en bästis?

Min landseer har en bästis!! katten melwin! dom pussas o kelar hela tiden och hunden borrar nosen i kisens mage.. samt att hon plockar fästingar på han sommartid:)
 
Sv: Har er hund en bästis?

mmm åå så gott med tuggben ;)

fast jag får nog också skriva mig själv.

Ja tuggben är man ibland det kan jag lova speciellt om man retar Schäfern med o krypa under ett täcke på golvet o ta hans ben då blir han sur o gör riktigt hårda bett högt o lågt.
 
Sv: Har er hund en bästis?

Det skulle nog vara föräldrarnas labbe. Inte för att hon är deprimerad när de inte träffas, men de gillar verkligen varandra - det är ömsesidigt.

- de leker, utan att någonsin slåss Ja
- de kan tugga på samma tuggben, samtidigt Ja
- de kan ligga och sova sida vid sida gör det ofta!
- de blir deprimerade av att inte träffas Nej, men de gillar att träffas
- de blir inte svartsjuka om den enas matte/husse gullar med den andres hund Nej, det finns ingen anledning till svartsjuka för dem och det vet de
- när de går promenader ihop gaddar de ihop sig mot andra hundar Nej, de är snälla båda två så det skulle aldrig falla dem in (däremot tror jag att min hund skulle försvara labben om det skulle behövas, har aldrig behövts dock)
 
Sv: Har er hund en bästis?

Får du inte ta hans ben??:confused:

Om jag ligger under täcket så ska ha in under täcket, så tar jag hans framben o håller i det då blir han sur. Givetvis får jag både ta ben o hålla på med han. men när vi busar så eggas han upp o jag låter han hållas.
 
Senast ändrad:
Sv: Har er hund en bästis?

Om jag ligger under täcket så ska ha in under täcket, så tar jag hans framben o håller i det då blir han sur. Givetvis får jag både ta ben o hålla på med han men när vi busar så eggas han upp o jag låter han hållas.

Så brukar vi också leka....
 
Sv: Har er hund en bästis?

Om jag ligger under täcket så ska ha in under täcket, så tar jag hans framben o håller i det då blir han sur. Givetvis får jag både ta ben o hålla på med han. men när vi busar så eggas han upp o jag låter han hållas.

ok *101010*
 
Sv: Har er hund en bästis?

hejhej har en bernersennen som e 9 veckor får hoppas att han snart får en kompis o leka me han oxå,men vi tänkte ta de lugnt 2 första veckorna sen kan han busa om vi hittar en kompis kanske nyinflyttad till boden som även jag har ej så många vänner så tjalle o jag får busa så länge
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 188
Senast: Sel
·
Övr. Hund Det påstår i alla fall en dansk hundpsykolog! Jag svarade i ett inlägg på en Fb-sida angående en tik som plötsligt hade börjat få stora...
Svar
18
· Visningar
1 903
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 665
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp