Det är lite intressant det där med jobbdator och vad den används till. Jag personligen använder bara den till jobbsaker, uteslutande. Om vi inte räknar att jag beställde årskort på badet igen för friskvårdspengen, men det är ändå arbetsrelaterat och jag går in via system på jobbet, och sker en gång om året typ. I övrigt är det endast arbetsrelaterade saker som sker där. Dels för att när jag är på jobbet så jobbar jag. De pauser jag tar använder jag till annat än att sitta vid datorn (om jag inte jobbar i mina pauser istället) just för att det ju ska vara pauser för mig som person, men också för att jag anser utrustningen inte är min privata att använda privat. Arbetsgivaren har rätt att kontrollera vad jag gör på den, tänker jag. Det är den som betalar för att jag utför ett jobb. Nu jobbar jag i journalsystem i vården och kontrolleras där, varje gång man går in i en persons journal loggas det, vad man gör och hur länge, så jag tycker inte det vore konstigt att kontrolleras på jobbet eller att jobbets utrustning inte ska användas för privata saker.