har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?

Nej precis! De som gör så begår grovt tjänstefel och förstår nog inte vilka följder det kan få.

Det är som att äta äpplet i butiken och när man väl kommit fram till kassan så vägrar man betala det för att det inte var gott.

Hon påstår att hon satte in pengarna i fredags men jag har inte sett röken av dom. Men hon får väl behålla dom ett tag tills polisen känner att dom har ork att ta tag i det... men jag vill f*n ha ränta på dom! :devil:

Om hon gjorde överföringen i fredags skulle du ha haft pengarna på ditt konto i går. Vad säger polisen?

Hon påstår att hon satte in pengarna i fredags men jag har inte sett röken av dom. Men hon får väl behålla dom ett tag tills polisen känner att dom har ork att ta tag i det... men jag vill f*n ha ränta på dom! :devil:

Fy vad illa:mad:

Ring henne och säg till henne att hon är polisanmäld, och om hon vill att du ska dra tillbaka anmälan så får hon se till att pengarna trillar in på ditt konto i morgon bitti.

Hon har säkert tusen bortförklaringar till, men vad hon egentligen gör är att försöka vinna tid.

Hon försökte sig på en blåsning som inte gick vägen, och bra korkad är hon ju med.

kl

Om hon inte kan ordna en skärmdump på överföringen så får du nog be henne gå till bank o föra över, samt att banken faxar dig tex när de gjort överföringen. Annars så polisanmäl!

*kl*

å för guds skull, spara alla mail och allt som kan vara dig till hjälp!
å ge dig inte!!!!!!!

vi hejjar på dig.:banana::banana:

Jag har blivit lurad på samma sätt, köpte en sadel, men det kom ingen sadel alls, personen svarade på SMS och mail och lovade skicka, men blev till slut oanträffbar både på mail och SMS. Kanske det är samma. Mitt ärende är polisanmält.

Duh! Det är fortfarande inte förr i tiden som diskuterats, av någon - ingen har sagt "men jag kunde", bara Radon som hävdar att hon till dags dato skickar med postförskott och får sina pengar till sitt bankkonto.

senast för 8 veckorsedan (eller nåt sånt) skrev jag, sedan dess har jag inte skickat nåt.

Nej jag förstår att det inte var till mig.

Om det är ett pf så var det åtminstone tidigare ett måste att - förutom att ha kvitterat avin - ha betalat varan också innan man fick paketet och kunde se vad som var i.
Det fall jag hänvisade till hade ett butiksbiträde låtit kunden öppna paketet utan att betala och sedan ville kunden inte ha varan. Den var alltså inte utlöst, därav i mina ögon tjänstefel. Och som blev dyrt för posten då det var en dyr vara.

ett par tusenlappar, det var ett väldigt bra pris så man borde väl reagerat redan där.. Har inte fått in några pengar, hon var igår på banken och hade då enligt henne satt in pengar på fel konto så hade då istället satt in dom på mitt igår em. Idag har det fortfarande inte kommit in några pengar så jag skickade ett trevligt sms där det stod "Hej har inte kommit in några pengar. Ärrendet är polisanmält och jag tar tillbaka den först när pengarna är på mitt konto. Mvh camilla"
Har inte fått något svar...

Det stämmer inte, bankernas gemensamma clearingssystem kör sista överföringen kl 14, flyttar du pengar mellan konton i olika banker efter det hinner inte överföringen bokföras samma dag.

Både rätt och fel. Det stämmer att den mottagande banken får pengarna samma dag om överföringen görs innan 14, men oftast väljer den mottagande banken att inte visa pengarna på mottagarens konto förrän nästa dag för att få ränta för dem.
Görs överföringen efter 14 förs de över nästa dag och mottagaren får då troligen pengarna dagen efter DET eftersom banken gärna vill få en dags ränta :)

Betalning till bankkonto i annan bank Dag 0, senast klockan 08.20 bokförs på
mottagarkonto senast klockan 12.30
Betalning till bankkonto i annan bank Dag 0, senast klockan 11.20 bokförs på
mottagarkonto senast klockan 15.20
Betalning till bankkonto i annan bank Dag 0, senast klockan 13.35 bokförs på
mottagarkonto senast klockan 17.35
Betalning till bankkonto i annan bank Dag 0, senast klockan 19.50 bokförs på
mottagarkonto Dag 1, senast klockan 09.50

Både rätt och fel. Det stämmer att den mottagande banken får pengarna samma dag om överföringen görs innan 14, men oftast väljer den mottagande banken att inte visa pengarna på mottagarens konto förrän nästa dag för att få ränta för dem.
Görs överföringen efter 14 förs de över nästa dag och mottagaren får då troligen pengarna dagen efter DET eftersom banken gärna vill få en dags ränta :)

Bankerna fick lite bakläxa på det där, och måste nu göra fyra körningar/dag. Elektron har lagt in tiderna.

Så, tiden då man fick vänta flera dagar för överföring mellan olika banker är ett minne blott. Oavsett vad bankerna egentligen skulle vilja, så de klockslag elektron skrivit in så kör de.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
774
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: Tora
·
Ekonomi & Juridik Jag ska sälja min sadel, värde omkring 5000 kronor. Problemet är bara att jag aldrig har sålt någonting privat tidigare.... Hur går man...
Svar
11
· Visningar
3 134
Senast: Blyger
·
Utrustning Köpte i helgen ett par veredusskydd begagnade från en tjej på en salusida. Skydden skulle gå på 400 kr, plus spårbar frakt 53 kr...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 898
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna