Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
har funderat på det faktiskt.. men hur gör man? kan ju inte bara åka dit, hon lär ju inte ha pengarna liggandes löst hemma.. Och ringer jag och förvarnar kan jag ju bara drömma om att hon är hemma när jag kommer dit...
Men det känns lite väl drastiskt att åka dit och hämta pengarna.. QUOTE]
VELA INTE!! åk för gud skull hem till kvinnan och kräv pengarna eller sadeln. Om du har långt dit ställer säkert någon på buke upp som bor i närheten.
Om den inte betalas, skicka till KFM för indrivning.
är inte det svindyrt???
Har du efterlyst om det finns fler som blivit lurade av henne så ni kan gå samman?
Vår svenska lag är ju som den är och man kan tycka vad man vill många gånger utana tt kunna göra nåt. Om du åker till henne och kräver pengar på plats så är risken stor att du inte lär få ett öre samt att det kan bli så illa att hon kan göra en anmälan mot dig för trakasserier eller liknande. Är det ett riktigt pucko så vet man aldrig vad hon gör tillbaks, så försök att ligga lågt och låt polisen sköta sitt. Sen när du vet hur det går så kan du ta åtgärder utifrån det.
Men du måste sluta tro att det ska gå fort för det kommer det inte att göra vare sig du väntar ut polisen eller väcker åtal själv mot henne.
För att bringa lite ljus över det hela så är det bättre om ni är fler som går samman, jag fick reda på att vår lurendrejares åtal nu har varit (jag behövde inte åka dit) och hon fick skyddstillsyn och ålagd att betala tillbaks alla pengar till alla 9 avlurade. Det har tagit nästan på dagen 11 månader.