Sv: har du köpt en indisk sadel men fick en bates?
kl*
Hur har det gått?
Kom det några pengar?
kl*
Hur har det gått?
Kom det några pengar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nje, det förstår jag.
Den personen som fått en jättefin och dyr sadel istället för den dåliga är väl inte intresserad av att byta tillbaka.
det är fåtal postutlämningar och busstationer som låter dig inspektera varan innan du betalar. De flesta gör det inte!
Jo dom borde ju göra det. Dock förstår jag inte varför man inte får pengarna direkt mellan olika banker? Är bankerna tvungna att godkänna överföringen?
Hej!
Egentligen FÅR man inte inspektera postförskott på posten innan det är betalt och utlämnat. Sen vet jag av erfarenhet att det dräller av sjyssta små posttanter som ibland ser mellan fingrarna vid dessa regler..
/ Lavinia, extrajobbar på posten
Det stämmer inte, bankernas gemensamma clearingssystem kör sista överföringen kl 14, flyttar du pengar mellan konton i olika banker efter det hinner inte överföringen bokföras samma dag.
Vad skulle de små snälla posttanterna säga om köparen vägrade att lösa ut paketet då efter att ha tittat? Och säljaren vägrade att ta tillbaka paketet eftersom det var öppnat och varan kunde vara skadad?
Det har hänt (post i butik)och Posten fick ersätta en mycket dyr ömtålig vara. Och väl säja den i sin tur antar jag. Eller vad de nu gjorde med den.
Rie
fd postis