Har du hört talas om 'cycle breeding'?

Sv: Har du hört talas om 'cycle breeding'?

Nämen..jaså? Vad heter din häst? Jag red Greveritten det året ja, med min jättefux till travare. 50 km var det och vi blev till slut 1:a där.
Har du någon koll på om han har avkommor i Sverige? All info är kul!

Vänta nu...;)är du havreflingas syster?

Det stämmer bra det! Distansvärlden är en liten värld... :)
Jag tror inte att han har några avkommor här, men det verkar som att folk börjar få upp ögonen för honom så det kanske kommer. I Danmark har han dock ha fått en hel del avkommor. Bla Azraff El Karmdal som jag tycker verkar vara jättefin.

Svarar på egen *knapp*

Tack till er alla för lyckönskningarna, de värmer gott!:d
Sen kl.17 är stoet på väg från Nord-Irland till England och kommer fram imorgon e.m till hingsten (stallas upp inatt o färja imorgon bitti). Vilken resa hon får.. undrar om kommande brunst runt den 27.e försvinner? Hon är testad för scid, och har befunnits vara fri!!:banana:

Anne, du förstår väl att Gimmick lär få besök av en viss dam.. kanske redan nästa år!:love:

Mona, El Shaklan ja.. han är nog den ende Egypt jag kan föredra (förlåt till berörda!). Han är 25% crabbet, benad & kroppad som en crabbet och halvbror till bl.a Zareef (som jag gillade)! Rusleem har 2x- och W. Promise 3x El Shaklan i sig, jag skulle nog helst ha velat ha bara 1x, men 'R' har så mkt crabbet som överväger hans 2x, så det blir nog bra ändå.

En rolig upptäck, W.Promise har även Yateemah i mödernelinjen.. långt bak, men ändå!!!:)

Finns en bild nu på Majidah (allbreed), tyvärr inte så bra.. hon är seg o trött i värmen, men man ser att det är ett potentiellt avelssto!

Bia

Med risk för att den här tråden hamnar alldeles för långt från ursprunget...men berätta gärna mer om Yateemah! Hon finns ju även i mitt stos stam men jag vet tyvärr inget om henne.

"Hon är nämligen helsyster till Wisdoms Promise"

Oj, förlåt! Jag läste slarvigt förut, kul att även du har Yateemah (o El Shaklan) i stammen! Vi får nog starta en egen tråd om Crabbetavelns betydelse i Sverige, annars blir denna tråd helt urartad (kanske).. vad tycker du/ni?

Trevlig Midsommar till er alla!:banana:

Bia

Jag har för mej att hennes systers fina distanshäst Murchid har Rashid som pappa!;)
Som då alltså också har Yateemah i sej.
Jag tror att Murchid (Havreflinga får rätta mej om jag har fel) är 18 år i år och tävlas foftfarande och ser hur fräsch ut som helst (5 på Dackes 80 km) det verkar onekligen var segt virke i detta blodet då många av dem tävlas långt upp i åldrarna och blir gamla!
De visar hög hållbarhet!:)

Det hade jag ingen aning om att Murchid oxå har Yateemah i stammen. Då är ju han å mitt sto släkt, iaf lite. Häftigt!! :bump:
Jag rider honom nu eftersom syster är gravid igen. Å du har rätt han är född -89 å alltså 18 år i år. Men det kan man inte tro när man rider honom, han känns hur stark som helst! Dessutom är han en riktig gentleman! :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka