Har du gjort det? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Har du gjort det? 3

Ja, åkte av en unghäst och landade mitt i smeten, blev trampad över vänster sida revben/mage.. Hej ambulans! :P

Har du tappat en häst vid longering någon gång?
 
Sv: Har du gjort det? 3

Inte vid longering men i longerlina, var på promenad med knäpp hästen :p lagom roligt när hon slet sig, sprang över en och sen släpade mig på grusvägen en bit :rofl:

Samma
 
Sv: Har du gjort det? 3

räknas de om man blir överkastad av nån som ska hjälpa en upp? satt precis med benet över men hon hann inte sluta ta i så jag flög över:P

samma
 
Sv: Har du gjort det? 3

Snyggt!:D Ja jag satte mig i sadeln, skrittade 3 steg och hästen ställde sig på bakbenen och slog nästan runt. Jag stod på backen då.

Samma
 
Sv: Har du gjort det? 3

Ja, hann inte mer än upp innan hästen drog iväg ett gäng bockningar, tack och hej med mig..

Har du ridit 2 på samma häst någon gång?
 
Sv: Har du gjort det? 3

ja de har jag gjort när man var liten.. på en islandshäst.. de var lite speciellt.. speciellt eftersom jag satt bak:P

samma
 
Sv: Har du gjort det? 3

Ja... O som barn eller ung o dum även hoppat terränghinder ute i skogen två stycken.
Och ridit ikapp en lösspringande häst. Både ryttarna o hästen lever än idag 15år senare.


Har du vunnit tävling i minst två olika grenar?
 
Sv: Har du gjort det? 3

Ja, tillräckligt med gånger...:crazy: en gång rymde två hästar från ett bete och sprang hem över en stor och vältrafikerad landsväg. Jag som var kvar vid betet ringde till stallet där det fanns människor som kunde stoppa trafiken för att förhindra olyckor, som tur! En annan gång flög jag av min förra häst som sprang hem längs med landsvägen (han hade dessutom ramlat i en backe där före som "utmynnade" i landsvägen och rullat ut på vägen, tack och lov att ingen kom körandes då...!).

Har du ridit på isen?
 
Sv: Har du gjort det? 3

På ridläger fick vi sitta i westernsadel på hästar som var inridna i western men som bara gått engelskt hela året

Har du ridit i flygande pass?
 
Sv: Har du gjort det? 3

Oj, nu hann du Linnea_ före :)

Nej, jag har inte ridit i flygande pass, men skulle vilja göra det :)

Har du tricktränat med en häst?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Ananazen
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: L(i)FE
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 556
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp