Har du gjort det? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Har du gjort det? 3

Ja.
Körde min förrförra häst i skritt och det kommer en vattenpöl som han såklart väljer att hoppa över. Jag åker fram och åker ur vagnen och hänger i tömmarna under vagnen. Han travar iväg rakt över en nyplogad åker som var bredvid vägen och där hänger jag med i ca 200 meter innan han stannar. Gissa hur jag såg ut efteråt :D

Samma.
 
Sv: Har du gjort det? 3

Haha :p!

Ja, jag skulle ta in en häst från en lerig hage då resten av flocken fick för sig att sätta full galopp och självklart hängde hästen jag höll i med.

Samma
 
Sv: Har du gjort det? 3

Många gånger, min första ponny hade som rutin att dra iväg 10m innan grinden ut i hagen = jag flög som en vante efter honom varje dag mer eller mindre :p

Samma
 
Sv: Har du gjort det? 3

Ooo Ja.
Mindre vacker avsittning på dyblöt utepadock... Mitt dumma inte tänkande jag som inte inser att grinden är stängd och ponnyn kommer ingenstans håller för brinande livet i tygeln 2 varv runt den uppställda hinderparken.... Behöver jag säga att vid varje nedslagspunkt var det en stor fin lergegamoja plätt som det lilla goa livet (ponnyn) glatt valde att dra mig igenom.... mina sandfärjade ridbyxor blev aldrig som samma igen.... :o :D :o :D

samma
 
Sv: Har du gjort det? 3

Jag har nog inte blivit släpad i just lera, men har därimot ramlat när jag intet ont anande sjunkit ner till upp mot smalbenen på 0 sek flera gånger i riktigt tjock klibbig lera och ramlat mot/på hästen. Ena hästen blev skrämd o lämnade mig där , medans en annan stog som en klippa o lät mig använda hennes ben för att kunna dra mig upp :p tur igen ser en när man håller på ibland!

Har du kunnat ta en snögalopp i år?
 
Sv: Har du gjort det? 3

Ne..vi hade snö i ett par timmar en dag bara. Hann kasta typ 3 snöbollar med hunden innan ösregnet kom :(

Har du gett hästarna något extra gott nu när det är jul?
 
Sv: Har du gjort det? 3

mina hästar har fått en 6m lång gran i julklapp :p skulle hämta granris och då hade en gran(vanlig svensk) blåst omkull i vinden = vi bogserade hem den med jeepen :D. så nu har de att pilla i i många dagar framåt. i kväll så står pepparkakor på menyn också.

samma
 
Sv: Har du gjort det? 3

Hästen fick som vanligt en stor näve av sitt kraftfoder och en morot efter ridningen idag. Blev en morot både i kvälls och morgonhinken med.

Har du ridit utan brodd trots halka?
 
Sv: Har du gjort det? 3

Ja, sålde min kolsvarta utan tecken i somras.

Har du ridit en svettfux med vita tecken det senaste ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 158
Senast: Ananazen
·
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 446
Senast: L(i)FE
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 549
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp