Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vart tränar du då? jag har mest varit på gärds och ett par gånger i flyinge. Är det fler banor som är öppna för träning? Problemet jag har haft är att jag inte hittat några arrangerade träningar med tränare, men jag kanske letar på fel ställen?
Ha ha ok, missade dig, men då är vi 3 (!) stycken som håller på ryttarbok i e-format då! Snart är vi en gräsrotsrörelse
Dessutom tappar vi en mängd ryttare i främst debutant som väljer att inte starta pgareglerna upplevs som krångliga.
Har vi råd att missa dessa? De betalar för sej och det är kanske en blivande os-stjärna vi missar?
och vi förlorar danska ekipage av samma anledning. Förutom då hoppkvalen som danskarna också har betydligt mer jobb att få. Det är betydligt färre hopptävlingari Danmark.Tyskarna tar inte med hästar hit till t ex Gärds pga våra 12-fels-regler, vi förlorar det inslaget. Vi verkar förlora på alla nivåer, det kan inte fortsätta så, då är sporten död i Sverige om några år tror jag.
Ja och vi har Bettibets i motståndsrörelsen
Ja, det har ni men inte av samma anledning som du tror
Betänk hur bra det fungerar med resultat rapportering, championatspoäng etc idag... Vad får er att tro att ett godkänt kval skulle finnas i en elektronisk bok helgen efter
Eller ett felrapporterat resultat skulle vara rättat inom... säg 6 månader
Danska terrängbanor är däremot i regel mer tekniska än våra. Nu senast Danmark, smalhinder, 2 galoppsprång och stock med djuplandning i vatten. Vanliglinje i 1* här. Dock var det lägre höjd än 1*. Bättre eller sämre? Något att diskutera!
I say like I always say; lär av tyskarna!
- Terrängtävlingar med stilbedömning!
- "Gelängepferde"
- Håll tävlingsbanorna öppna för träningar fram till 2 dagar innan så alla som vill har möjlighet att rida på hindrena som ska vara med (bra för osäkra ryttare och gröna hästar)
- Gör tekniska banor ganska tidigt i klasserna men maxa nödvändigtvis inte höjden alltid (det gör att hästarna tidigare får möta svårigheter de senare kommer att träffa på fast på en mer inbjudande höjd)
Bort med hoppkval, hysteri och onödigt pappersarbete och lär terrängryttarna att rida terräng.
(duckar för eventuella ilskna svenskar som råkar tycka om pappersarbete och banhoppning )
Bort med hoppkval, hysteri och onödigt pappersarbete och lär terrängryttarna att rida terräng.
- Terrängtävlingar med stilbedömning!
- "Gelängepferde"
- Håll tävlingsbanorna öppna för träningar fram till 2 dagar innan så alla som vill har möjlighet att rida på hindrena som ska vara med (bra för osäkra ryttare och gröna hästar)
- Gör tekniska banor ganska tidigt i klasserna men maxa nödvändigtvis inte höjden alltid (det gör att hästarna tidigare får möta svårigheter de senare kommer att träffa på fast på en mer inbjudande höjd)
Håller med i det du säger...precis som jag tror att de flesta här inne gör.
Bort med hoppkvalen (hur kom man på detta?)
Inför hellre obligatoriska terrängträningar OCH hellre fler terrängkval innan man går upp i klasserna.
Försök att få folk att gå tillbaka till att träna mer terräng och inte stirra sig blinda på dressyrträning och hoppning. (vilket man naturligtvis också måste träna) Back to basic!
och ducka? Du kan väl gömma dej i skogen
Ja det är klart men...Och vad det gäller att hålla banor öppna så pratar vi självklart först och främst om deb och lätt,
Jag bor ju på det absolut sämsta stället (eller kanske inte) när det gäller utbud av terrängträning. Vi var i Hermanstorp i går och tränade men det är ju för att jag ligger i och jagar träningar till min junior. Hermanstorp är ju närmst med sina 8 mil ifrån mig men jag tänker på alla "nybörjare" som inte har en aning om VAR man kan träna.