Elisha
Trådstartare
Har länge gått och funderat på vad jag vill med ridningen, min häst, ett 8-årigt sto 163 i mkh, köpte jag till att tävla hoppning och dressyr. Men men tiden har jag ändrat mig, jag vill syssla med western, har alltid under dom 9 år jag har ridit (jag är 15 år) velat rida western och syssla med NH, det verkar så spännande Hästen i fråga är mkt lätt i typen, lätt för samlig, trampa under sig, svänga mm. Under tiden jag har haft henne (sen i juli) har jag mest tränat dressyr och rida ut, endast lite hoppning. Nu dom senaste veckorna har jag ridit mer "westernstil" alltså ridit i lägre form, använt mkt vikthjälper, få hästen riktigt lydig, lösgjord, avslappnad och så att rygga lätt, allt går väldigt bra, (har ridit i min hoppsadel) Nu vill jag börja rida mer seriöst, rida för tränare, köpa westersadel mm. Någon som kan "hjälpa" mig med dom första stegen eller vad man ska säga. Tips på bra sadlar (tänkte rida allround), bra tränare i närheten (bor i Södertälje) mm. Skulle bli jätte glad för hjälp!