Har bestämt mig för att rida western nu!

Elisha

Trådstartare
Har länge gått och funderat på vad jag vill med ridningen, min häst, ett 8-årigt sto 163 i mkh, köpte jag till att tävla hoppning och dressyr. Men men tiden har jag ändrat mig, jag vill syssla med western, har alltid under dom 9 år jag har ridit (jag är 15 år) velat rida western och syssla med NH, det verkar så spännande :) Hästen i fråga är mkt lätt i typen, lätt för samlig, trampa under sig, svänga mm. Under tiden jag har haft henne (sen i juli) har jag mest tränat dressyr och rida ut, endast lite hoppning. Nu dom senaste veckorna har jag ridit mer "westernstil" alltså ridit i lägre form, använt mkt vikthjälper, få hästen riktigt lydig, lösgjord, avslappnad och så att rygga lätt, allt går väldigt bra, (har ridit i min hoppsadel) :rofl: Nu vill jag börja rida mer seriöst, rida för tränare, köpa westersadel mm. Någon som kan "hjälpa" mig med dom första stegen eller vad man ska säga. Tips på bra sadlar (tänkte rida allround), bra tränare i närheten (bor i Södertälje) mm. :bump: :bump: :bump: Skulle bli jätte glad för hjälp!

Sv: Har bestämt mig för att rida western nu!

Välkommen får man väl säga vad roligt att du blivit frälst! :D

:bow:

/fd. Dressyr ryttare :banana:

Sv: Har bestämt mig för att rida western nu!

Välkommen, kul att du har blivit intresserad! Du kanske kan kolla om det finns någon westernklubb i närheten av dig? Gå in på www.wras.nu och kolla runt lite... :)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 447
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 331
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 410
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter