Har andrahandsvärdet på vagnar sänkts?

mino

Trådstartare
Jag borde sälja av barnvagnen och har kollat av marknaden på blocket ett tag för att se vad som är ett vettigt pris. För ett par år sen kändes det som om vagnar gick snudd på för inköpspris på andrahandsmarknaden men nu verkar det som om det är bra mycket svårare att bli av med dem. Eller? Har barnvagnsmarknaden kanske förflyttat sig nån annanstans än blocket, typ tradera kanske??

Sv: Har andrahandsvärdet på vagnar sänkts?

Känns som om priserna har dalat en del. Mycket beror nog på att det finns så himla många vagnar ute. De bästa priserna får man för vanliga modeller i unisex färger.

Sen har många köpt vagnar utomlands och säljer dessa oanvända på blocket till vrakpris vilket sänker priset avsevärt på använda vagnar.
Jag har själv gjort så och tjänat mellan 900-1200:- per vagn.

Vad har du för vagn?

Mvh Miks

Jag har en quinny buzz, dessutom i en udda färg, den gamla trehjuliga modellen. Börjar misstänka att jag nog får lägga mig runt 1500 för att bli av med den.

Tar du bra bilder, gärna några stycken och skriver en riktigt bra text så tror jag inte du behöver sätta ut den så lågt. De flesta ligger på 2500 och då har de inte legat ute så himla länge. Visst beror det ju lite på vart man bor men det ligger ju inte ute så himla många vagnar i just den modellen.

Har en kompis som sålde sin UJ ikväll. Den har hon haft ute sen i februari! Har man inte brådis och är beredd på att svara på mejl som man sen inte hör ett ord ifrån så tror jag du kan få mer än 1500 för vagnen!

Lycka till!
Miks

Vi har varit på jakt efter en begagnad vagn av bra kvalitet och en robust modell. På Blocket o.dyl. är det många annonser där annonsören tvingats sänka priset, så visst tror jag det är svårt att få ut en bra peng om man säljer sin begagnade vagn.
Dock är det första barnet för oss så har ingen erfarenhet från tidigare ang priser att jämföra med.
Vi har hittat en Teutonia Prestige, tre år gammal. Vi betalar (har inte hämtat vagnen ännu) mindre än hälften mot inköpspris.

vi har letat syskonvagn nu ett bra tag och folk begär näst intill nypris fast de inte är värda det, slitna hjul o lite skavanker m.m så vi valde att beställa en ny då det bara skiljde 400kr från en begagnad. jag tror många tänker så...
vi hade tidigare tre vagnar, en brio nova en elj edge och en brio race vi annonserade ut alla tre till oförskämt lågt pris ca 20% av nypriset men folk är inte intresserade, då har det ändå varit vagnar som är värda mer än så. det ska vara gratis eller nytt typ känns det som...

Kanske är det så att det har blivit mer extrapriser på vagnar i Sverige också för att konkurrera med import från Tyskland exempelvis. Sen tror jag att det har kommit fler billiga märken. Dessutom känns det som att barnvagnsmarknaden exploderat med nya tuffa modeller från 2007 och framåt vilket gör att de äldre mer traditionella vagnarna typ brio inte är lika attraktiva som bugaboo-liknande vagnar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: kma
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 361
Senast: Amk
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur