Har aldrig känt det så förut!

B

Buppisen

Jag har haft katt, häst, fågel, kanin, råttor, med mera. Men aldrig någonsin har jag älskat ett djur så mycket som jag älskar Cilas, min första hund.

Efter knappt 4 månader tillsammans tycker jag han är den mest fantastiska, underbara och härliga varelse jag någonsin träffat. Jag är så GLAD att vi skaffade honom! :love:

Ville bara dela med mig av min glädje!
Berätta gärna hur just du känner för din vavve! :)

Sv: Har aldrig känt det så förut!

Åhh, jag känner precis samma! :) Jag skulle inte kunna beskriva med ord hur mycket min lilla Gina betyder för mig! De små ögontjänarna är verkligen små ögonstenar. :love:

Nu har jag visserligen 3 hundar, men jag kan Inget annat än att hålla med dig!

Min valp, schäfer 6 månader, han är verkligen Mitt Allt!!:love:
Gode gud i himlen vad jag älskar den hunden. Helt obeskrivligt. Jag är uppfödd med hundar, men ingen hund-verkligen Ingen hund har betytt så mycket för mig, som Nero gör.

Jag vet faktiskt inte varför. Men jag tror att det kan bero lite på att de tidigare hundarna jag/vi haft har mest varit mammas val.
Nero är alltså egentligen min absolut riktigt första egna hund som Jag valt!
Och kanske beror det även på Hur jag fick/valde honom har något med saken att göra? Han kommer nämligen inte alls från den uppfödaren/linjer jag först valde-men jag fick nys om honom och åkte dit och kollade, väl där så sa det bara 'klick'-Han var Min!:p

Jag ångrar inte en enda sekund att jag köpte honom. Och det finns inget härligare än att efter en lång bra (eller dålig..) dag hoppa upp i sängen han och jag-och bara gosa. Det gör vi varje kväll:love: Det är lite av 'vår grej'.
Likaså att åka ut och träna och ha roligt, och om allt bara går käpprätt åt helvete en dag så spelar det ingen större roll, det tar vi ist. lärdom av. Eller bara ligga i soffan framför TV:n och bara jäsa!
Ja, det spelar ingen roll vad vi gör-han gör mig så otroligt lycklig, glad och varm oavsett!

Detta låter säkert jätte fånigt, men den hunden förgyller(stavas?) min dag, min tillvaro med att bara finnas vid min sida. Vi förstår varandra känns det som, han litar på mig-och jag på honom.
Han är min fula lilla skit-gris!:devil::love:;)

Vi är ett team!

Min kloka och fina, älskade hund!
Nero, jag älskar dig mest i världen!!!:love:
Neroligger.jpg

//Näe-Nu måste jag gå och pussa på honom bara för det.

Senast ändrad:

Min vovve kommer att vara med i Guiness Rekordbok som världens äldsta hund! :bump:

Hon är nu drygt fyra månader och kommer finnas hos mig resten av mitt liv. Och eftersom jag ska bli minst 90 så lär hon leva i 50 år till :p

:love:

Jag har haft femtioelva andra djur före valpis, men han är det roligaste, socialaste, mest användbara, kontaktsökande och uttrycksfulla, så det blir ju så att man blir "mest kär" i honom.

Känner samma här, haft min vovve i lite mer än ett år och jag älskar henne så att det gör ont i mig :love: , skulle inte kunna tänka mig ett liv utan henne, hon är min andra hälft och kommer få stanna hos mig resten av sitt liv. Har haft egna djur tidigare bla. hund och katt men det är nån speciell känsla jag har för Hilda som jag inte känt för nåt annat djur tidigare...
0007.gif

hilden-3.jpg

Vilken oerhört vacker hund du har:love:

Jag och min Goliat har haft både upp och nergångar. Med och motgång, ofta för mycket motgång för att jag ska kunna se någon utväg.
Men när han ligger och tittar på en på morgonen och man lyfter huvudet lite och han blir så glad så han inte vet vart han ska ta vägen... ja, då förstår man ju att man älskar honom över allt annat här på denna jord. Hoppas vi får många, långa år tillsammans. Han är underbar, min lilla fjantiga, töntiga, mesiga, hoppiga, busiga, fina kille!
n545724844_265614_2908.jpg

Jag känner som så, att blir jag någonsin tvungen att välja mellan min häst och min hund, så blir det hästen.... Faktiskt...

Har haft min hund i drygt 3 år, jag älskar honom, han är perfekt. Men mot hästen har han tyvärr ingen chans.

Nu hoppas jag att jag aldrig hamnar ofrivilligt i den situationen. Jag har redan funderat på att omplacera då jag haft en regäl svacka precis, men sedan två dagar tillbaka så känns det som om det blir ljusare och ljusare och jag VILL klara av det här, det har ju funkat förut......

Har inga ord. Dessa underbara varelser.:love:

Jag har svårt att sätta ord på mina känslor men för att säga något, min vovve är så gott som lika viktig för mig som mina barn :love:

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 112
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 816
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 880
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
10 099
Senast: Gruvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka