Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
japp, en 25kilos säck lucern kostar ca 130kr st och det går åt ca 3 säckar i månaden det blir ca 390kr så om en sådan 15kg säck för 400 (exakt pris är 395kr, och det var relativt billigt enligt försäljaren) blir det ju samma månadskostnat eftersom detta skulle räcka "hela månaden". Jag behövde bara ge ungefär 600g/dag av detta och av lucernet så ger jag 2 - 2,5 kg/dag... jag är riktigt klöven i vilket jag ska välja. när lucernet jag har nu är slut så ska jag ju testa denna müsli historien. ...
så du tkr att jag ska fortsätta med lucernet tills jag hittat något likvärdigt?
ve du något som är likvärdigt?![]()
Det foder du frågar om, hade kostat dig mer per månad än lucern, ivarje fall om du skulle fodra så att det täcker tidigare intag. Det nya fodret har avsevärt lägre närings innehåll per kg foder, vilket innebär att du måste fodra med mer för att uppnå samma närings intag som tidigare. Det kan alltså inte ens bli samma pris per månad, utan långt mycket dyrare vilket du även fick ett tydligt räkne exempel på av HH.
med detta nya jag ska testa behövde jag bara ge 100g/kg hästen väger , altså så får jag ge ca 600g i ställe för dom ca 2-2,5kg lucern jag ger nu.. men jag är riktigt klöven i vad jag ska göra eftersom jag gjärna vill byta då hon inte gillar lucernen alls.
annars så om det finns något som höjer smaken för henne som ni kan rekomendera hade jag varit tacksam också![]()
+ att hästen ska tycka det är gott och mer eller mindre slänga sig över maten när den får den,
Om hästen inte gillar Kraffts lusernpellets kan du ju pröva ett annat märke eller se om hästen gillar lusernhack bättre. Det kan hästen få hela natten på sig att äta upp.
Tycker man ska vara väldigt glad över att hästen inte slänger sig över maten när den fodras![]()
Jag blir nyfiken på varför du inte vill ge pellets? Har egentligen inte med saken att göra, bara nyfiken!![]()
Krafft har ett helt nytt musli sortiment och där finns musli grön som har 11 MJ och 135 g sbrp.