Nä, jag vet inte varför mitt äktenskap skulle gå i kras för att jag inte har en god relation med min mor och därför låter min man sköta den eftersom jag vill vara större än så? Hon är ingen mördare utan barnen har, liksom ts barn, en god relation med henne. Varför ska jag då inte delge hur vi har gjort vilket faktiskt grundar sig på erfarenhet av den specifika situationen när det är det ts efterfrågar? Jag anser inte att barn ska bli en slagpåse och något man använder som hämndmaterial för att man inte kan hålla sams, man får, om man väljer att vara förälder, faktiskt vara större än så. Sedan verkar som sagt läsförståelsen för ts situation vara rätt kass, hon har skrivit att barnen har goda relationer med sina farföräldrar (förutom den lilla som är blyg, inte så konstigt i den åldern) och att pappan inte har några problem med att de träffar varandra. Jag tycker absolut ts ska hålla sig utanför deras konflikt, men barnen ska inte tillhöra den och har de goda relationer redan och det inte är människor som missahandlar etc använder man inte barn som slagpåsar i vuxnas relationer. Jag har också skrivit att ts verkar ha gjort vad hon kan för att de ska träffas, hon ska naturligtvis inte slås knut på sig själv för det. Nu hoppas jag att jag slipper förklara mig mer varför jag delgav min erfarenhet i tråden. Du behöver inte oroa dig för mitt äktenskap heller, det är alldeles helt ok. Vare sig min mamma träffar barnen eller inte.
Det var en teoretisk frågeställning om vad en person i en sådan situation hade valt/kan välja.
Jag oroar inte mig för nån av dina relationer... jag vet liksom inte ens vem du är.