Tja, jag skulle som sagt bita ihop som förälder, där hade barnens relation fått vara viktigare. Om min mamma kommer till oss går jag faktiskt ut en sväng oftast, och min man brukar ta med dem när han ändå är i den staden. Nu verkar det ju som att du faktiskt erbjudit föräldrarna att träffa barnen utifrån de förutsättningar som du har, och då kan du inte göra så mycket mer tänker jag, bollen får ligga lite hos dem också... Mina barn har knappt någon kontakt med sin pappa heller och det är ofta jag som tar initiativ för att barnen ska kunna träffa farmor och farfar som bor 60 mil bort, är de uppe i Stockholm brukar jag försöka ta en weekend och mötas upp med barnen etc. Det kanske är kämpigt, men det får vara värt det, för barnens skull. Relationer är svåra, men anser man att släkten är viktig, en del gör ju inte det medans den är allt i vissa familjer, då får man nog ställa upp lite åt båda håll.
Som sagt, tycker du gör vad du kan om du nu har erbjudit dem. Tio mil är inte så långt om man har körkort och har inte du det så är det väl upp till dem lite också?