Sv: Hansbo

Jag tycker att de både är slitstarka och håller vätan borta, men jag gillar inte riktigt passformen på Hansbos täcken. Vad kostar det?

Hej!
Har flera H*nsbotäcken till mina hästar och jag tycker de är kanonbra!
Håller vätan borta (även det bomullsfodrade efter ösregn) och fodret stannar på plats även efter flera års användning. Dessutom är de lätta, skönt för ryggen när man bytt ett par vintertäcken...
Ang passformen så tycker jag de är anpassningsbara, har inte haft några problem till mina hbl. Detta plus att de är så prisvärda gör att jag köper dem, spanar just nu efter ett med 100 eller 200 g foder... :)

Tycker Hansbos täcken är helt ok. Håller för mkt lek och bus och håller tätt. Passformen är ok, har legat bra på min pålle och hon har ej fått skav. Har iofs bara de billigaste versionerna så de dyrare borde ju vara lite bättre...

Jag har ett par av Hansbos Trend-täcken och tycker de är bra, särskilt med tanke på priset. Dock är de lite trånga i halsen åt halvblodshingstar... :D

Jag har haft två handsbo täcken som jag inte använder längre pga usel passform. annars hyffsat slitstarka, pallade dock inte att bli hårt terroriserade av hagkompisarna. Iof inte många täcken som tål sådant.

Jag har det täcket fast en äldre modell, samma fast andra färger.
Det är bra! jag har inte använt det mycket iof och inte när det varit milt så det har inte haft någon anledning att läcka. Sitter faktiskt bra men är lite stort i storleken!

Dock tycker jag du ska försöka leta efter ett med bättre pris, jag köpte mitt för strax över 500, rea iof men då var ordinarie pris 7-800, för något år sen. Vore konstigt om de höjt det så mkt på ett år tycker jag :)

19emars033.jpg

Senast ändrad:

Jag har två Hansbo-täcken, båda köpta förra året. Det ena är ett ljusblått övergångstäcke, 100 gram, & det andra är marinblått vintertäcke (utan hals), 300 gram. De kostade 500-600 kr/styck & jag tycker att både kvaliteten & passformen är mycket bra.

Mitt bet hagkompisen sönder efter några dagar. Annars jättebra passform och håller vätan bra. Men jag verkar ha min häst i ett stall med täckesmarodörer för idag var bucastäcket trasigt.

Jag hade ett svart regntäcke från Hansbo som inte höll måttet enligt mig (modellen var en 06:a). Den sprack längs med hela bogvecket efter ett år och hade en skum passform. Den liksom hängde i bogregionen och gled bakåt när hästen gjorde annat än att äta i hagen :crazy: Har dock köpt ett nytt av årets modell, som är både bättre kvalitets- och passformsmässigt, så nu kan jag rekommendera dem ;)

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 024
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
2 207
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 696
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama