Hanhunds rivaler!!!

Hera

Trådstartare
Passar nu svärföräldrarnas hund, 3 år gammal, i en månad. Har en egen lekfull på 2 år.

De har alltid gått bra ihop förr, men så rök de ihop ordentligt tidigt i höstas. Sen dess har det varit lite si och så.

Nu ligger de och surar på varandra, morrar och mäter sig hela tiden. De har redan rykt ihop ett par ggr.

Svärföräldrarnas hund är en mkt osäker fegis som lever helt utan regler i hemmet och har därmed vant sig vid att bestämma allt.

Min är en självsäker sak som nu börjar svara upp kraftigt mot den äldre hunden....

Suck.....vad göra???

Sv: Hanhunds rivaler!!!

Ha dem under uppsikt hela tiden, lämna dem aldrig ensama tillsammans, ha högsta rang själv, om din hund mopsar upp sig så är det okej att "skälla" på den för det har den inte rätt att göra inom din flock.

Sv: Hanhunds rivaler!!!

Det är värst när min sambo är hemma för då vet ju "deras" hund att man kan göra som man vill....

Min svarar liksom inte imot förren han blir påhoppad och det blir han verkligen helt utan anledning.

Min åsikt är ju att ingen av dem bestämmer när jag är med....men det brukar ta nån vecka innan den äldre hunden ger sig...tar lätt till tänderna.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har lessnat på mina svärföräldrars hund och dennes totala oförmåga att läsa andra hundar. Hon är en tik, jämnårig med vår tik (det...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 244
Senast: em-pirre
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 854
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 508
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka