jaha, men bara för att DU gillar DIN tik behöver inte det betyda att hennes valpar blir lika, eller ens hälften så bra! hon kanske har en drös riktigt otäcka anlag som bara inte har visat sig! varför inte glädjas åt att just din hund blev så himla fin och nöja dig med det? och kanske skaffa en ny blandras när det blir dags för hund nr 2? min tik skulle säkert bli en jättebra mamma, och efter vad duktigt folk har sagt är hon född med ritigt fina anlag, men aldrig att jag skulle ta valpar på henne! dels har hon ingen stamtavla, dels har hon brister i något jag tycker är jätteviktigt -den sociala förmågan, dels så vet jag inte vad som finns bakom. dessutom är det så att till skillnad från hästar så kan hundar få 10 valpar och mer! har du verkligen 10 seriösa köpare? vad gör du om du inte får sålt alla valparna?
föressten, är tiken besiktigad, röntgad, ögonlyst och MH-testad? har hon några tävlingsmeriter? vad är det för raser i henne? rent generellt tror jag att det är mycket lättare att bli av med små blandraser än med stora.
föressten, är tiken besiktigad, röntgad, ögonlyst och MH-testad? har hon några tävlingsmeriter? vad är det för raser i henne? rent generellt tror jag att det är mycket lättare att bli av med små blandraser än med stora.