hänger på töm

B

begla

min travhäst springer med huvudet åt vänster, vilcken tm säger man att den hänger på
 
Sv: hänger på töm

Du får nog bättre svar om du frågar på Trav forumet.

Angående vilken töm den hänger på tycker jag att det kan vara lite olika. Det skulle kunna vara att hästen bryter så mkt med huvudet åt t ex vänster som din att du måste ta i högertömmen för att räta upp den (hänger på höger töm) eller att den bryter ut med hela kroppen åt höger men bryter med huvudet åt vänster (du tar då i vänster tömmen för att styra hästen rätt men den bryter ändå mot höger och då blir det huvet åt vänster och kroppen höger, då hänger den vänster töm för att du tar mest i den tömmen).

Detta är iaf som JAG uppfattar det.
 

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 391
Senast: Cs218
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 900
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 681
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp