Hängbröst :(!

Havsluft

Trådstartare
Närmar mig 40 och efter barnen och pågående viktnedgång så blir brösten allt mindre och allt hängigare :mad.

Jag tränar rätt flitigt och hoppas att jag skall kunna hänga upp dem på en muskel, kan de vara möjligt??? Har B kupa så de är inte så stora.

Min mamma har aldrig varit noga med Bh och hennes hänger som två tepåsar i midjehöjd och så vill jag verkligen inte ha det.

Operation är inte nått jag funderat över heller egentligen...

Kan man göra något eller är det bara att söka medlemskap i hängbröstklubben :D?
 
Sv: Hängbröst :(!

om jag inte är helt felunderrättad så ligger bröstmusklerna "bakom" brösten, så jag kan inte tänka mig att man kan få bort lite häng genom träning.

jag välkomnar dig gärna till klubben, där jag är hedersmedlem sedan många år... :D
 
Sv: Hängbröst :(!

Herregud, en annan har haft hängbröst sen de utvecklades i 12-13årsåldern. Det är väl inget att nojja över? Bröst som bröst, huvudsaken är att de fyller sin funktion.
 
Sv: Hängbröst :(!

Eller gå upp i vikt ;)

jag tycker mina faktiskt ser bättre ut än nånsin, men det vore ju fint som jag slapp resten av fläsket
 
Sv: Hängbröst :(!

Nix, du kan nog inte göra så mycket åt det hela mer än skaffa en bra BH som puttar upp...
 
Sv: Hängbröst :(!

Eller gå upp i vikt ;)

jag tycker mina faktiskt ser bättre ut än nånsin, men det vore ju fint som jag slapp resten av fläsket

Det är nog hemligheten!:p

Går man ner i vikt så hänger brösten, that´s it! De innehåller ju fett, så det är ju naturligt att de hänger om man blir mindre i omfång. Gillade iofs att ha lite större bomber, men det stör mig inte om de hänger som nu...
 
Sv: Hängbröst :(!

Jag har tappat 15 kilo i vikt och tror det mesta rök från just brösten. HUR trist som helst, inte alls vad jag tänkt mig och inte alls som det blev när jag var 30....... Vore jag 20 - 30 idag hade jag utan tvekan sparat ihop till fina fyllningar. Idag, vid högre ålder, känns det lite ... ja, fånigt. Vet inte riktigt hur jag resonerar där, men.

Jag tror det är enda alternativet - fyll upp dem, om det känns viktigt för dig.
 
Sv: Hängbröst :(!

Nää det är individuellt *vet* :meh:

Suck. Samma här:meh:
Är knappt 30 och har hängisar ( och har haft sen var 17) i strl D-kupa efter att jag fått barn.(hade strl C innan jag blev gravid)
Trodde att de skulle bli mindre nu när jag tappat en del vikt från graviditeten(typ 15 kg:cautious:) Men inte!!!!!
Istället känns det snarare som att mina bh:ar börjar bli för små:arghh::cry:
 
Sv: Hängbröst :(!

Kan man göra något eller är det bara att söka medlemskap i hängbröstklubben :D?

Nej, det är nog bara att söka medlemskap :) Vi åldras och det är inte mycket att göra åt det, om vi inte vill söka kirurgiska lösningar. Mjölkkörtlarna som gör brösten hårda och knöliga när vi är yngre ombildas till fett när vi åldras. Och fettet i brösten är av en sort som omsätts lätt när kroppen behöver energi. Till skillnad från det fett man vill bli av med, som sitter som berget.

Men en bra och lagom stor bh som ger stöd kommer göra att dina bröst ser lika fina ut när du är påklädd. Att det sen hänger lite när du är bar, ja, det ska väl synas att du har levt?

Jag skulle inte vilja gå omkring som 90-åring med en rynkig förvittrad kropp och två enorma plast-tuttar som står rakt ut. Det skulle inte se klokt ut.
 
Sv: Hängbröst :(!

Herregud, en annan har haft hängbröst sen de utvecklades i 12-13årsåldern. Det är väl inget att nojja över? Bröst som bröst, huvudsaken är att de fyller sin funktion.

Precis samma här! Men med skillnaden att jag nu vid 30 precis gjort en bröstförminskning och har fått "normala" (snygga) bröst. Men jag håller med dig! Vad spelar det egentligen för roll om brösten hänger? Jag har växt upp och gått igenom hela min ungdomstid med hängbröst och det har aldrig någonsin varit ett problem. Jag har till och med blivit gift :D
 
Sv: Hängbröst :(!

Naturens lag...

Jag gick upp 10 kilo sen i januari av olika anledningar. Så brösten har varit superfina ;) Precis som vanligt som dom alltid sett ut, stora och fasta och som man blir glad av att se på :)

Men så kom jag igång med joggandet igen och springer 2,5 mil i veckan. Så klart tar det på brösten först för mig. Brösten och midjan. Så nu slappar det till sig, inte kul men samtidigt skönt att tunggunget minskar när jag springer.

Det är inte så mycket att göra nånting åt...
 
Sv: Hängbröst :(!

Visst kan bröstmuskler förändra helhetsbilden av brösten, även om det inte går från hängisar till små pigga saker. Muskeln blir större och fyller ut bättre, jag vet eftersom jag i perioder tränar rätt mycket och då går genom sagda förvandling. Hade jag haft mindre (har D-E nu) hade skillnaden sannolikt blivit större, men nu är det rätt mycket utrymme att försöka få muskel i, så det blir rätt marginellt egentligen.

Men helt klart blir det skillnad.
 
Sv: Hängbröst :(!

Det är väl väldigt individuellt?

Vilken är dinas?

Det är precis det jag undrar. Hur kan man skriva att det inte spelar någon roll huvudsaken de fyller sin funktion. Om TS upplever hängbröst som ett problem så är de väl ett problem oavsett funktion eller avsaknad av det??

Mina fyller ingen funktion alls. De är i vägen.
 
Sv: Hängbröst :(!

Upplever samma sak, dvs att man smalnar av uppifrån och neråt......

Den där jäkla rumpan och låren kommer visst sist på listan:p
 
Sv: Hängbröst :(!

Precis samma här! Men med skillnaden att jag nu vid 30 precis gjort en bröstförminskning och har fått "normala" (snygga) bröst. Men jag håller med dig! Vad spelar det egentligen för roll om brösten hänger? Jag har växt upp och gått igenom hela min ungdomstid med hängbröst och det har aldrig någonsin varit ett problem. Jag har till och med blivit gift :D

Jag funderar skarpt på en bröstförminskning eftersom mina blev både större och hängiga efter graviditeten :(

Men är lite orolig för hur resultatet blir, ärr och form etc

Du kanske om du vill hjälpa mig med mina funderingar?
 
Sv: Hängbröst :(!

Visst kan bröstmuskler förändra helhetsbilden av brösten, även om det inte går från hängisar till små pigga saker. Muskeln blir större och fyller ut bättre, jag vet eftersom jag i perioder tränar rätt mycket och då går genom sagda förvandling. Hade jag haft mindre (har D-E nu) hade skillnaden sannolikt blivit större, men nu är det rätt mycket utrymme att försöka få muskel i, så det blir rätt marginellt egentligen.

Men helt klart blir det skillnad.

Tack för alla svar, speciellt för detta :)!
Det finns hopp även om det inte är stort ...

Jag bryr mig egentligen inte så mycket och skulle aldrig operera mig.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina döttrar närmar sig åldern då det börjar hända saker med kroppen, såsom bröst och mens och sånt. Vi har tagit den "lilla versionen"...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
15 849
Senast: cirkus
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 993
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp