Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min andra rekommendation är att de ska vara jättesöta och trevliga! Det sänker pinsamheten. (och att man i alla fall ska prova med bygel, för de är så bra, för vissa.).
Hjälp!
När började NI med BH?
Eller era barn?
Jag tycker BH kan vara aktuellt när man kan se brösten genom en tröja. Dvs att man kan urskilja bröstvårtan genom tröjan.
Tycker inte främmande människor ska kunna se hur ens barns bröst i princip ser ut.
Nu vet jag ju inte hurdan din dotter är, men jag tyckte att hela grejen med bh var rätt plågsamt pinsam, och jag föredrog (föredrar fortfarande) sportbh framför alla andra sorter. Om hon tycker att hon behöver ha bh även när hon inte sportar, tex i skolan, så hade jag föreslagit sportbh även då. Särskilt om hon får bröst tidigt.
Så kände jag också när jag var tonåring, jag hade skämts ihjäl om min mamma dragit med mig på gemensam bh-utprovning, allrahelst om hon också skulle haft synpunkter om byglar och kupstorlekar. Har man mindre byst så är ju en bh mest till för att få bysten att se lite större ut, och det var det sista jag ville som tonåring.
Så syftet med bh:n är i första hand att dölja bröstvårtan, så att den inte syns genom kläderna? Det går ju att lösa genom en lite tjockare eller inte fullt så åtsittande tröja, i så fall. Jag tycker nog också det känns lite kroppsfientligt om redan en trettonåring i varje läge måste dölja att hon har bröstvårtor. Det har ju alla människor, det borde inte behöva vara pinsamt?
Det har nog mer att göra med omgivningen, och de värderingar som finns där, än medfödd olikhet, skulle jag tro. Jag gick natur, så när jag gick gymnasiet var det viktigare och gav mer status att lyckas på fysikprovet än att ha ett snyggt dekolletage i en vågad klänning. Alla har vi vuxit upp i olika miljöer, skulle jag säga, snarare än vi alla är olika. Eller snarare, olika miljöer gör kön på olika sätt.
jag hoppas att det där inte var en pik om att jag nog inte begriper så bra som jag tror...Det trodde hon också att hon hade. Hennes lilla dotter kunde omöjligt ha någon större kupa än A. Men har du koll på riktigt är det ju jättebra!
Men vad menar du med att stöd behövs? Behövs för att det inte ska göra ont? Eller av något annat, för mig okänt, skäl?
tack för alla infallsvinklar, jag läser och begrundar
jag hoppas att det där inte var en pik om att jag nog inte begriper så bra som jag tror...
Jag har nämligen ägnat åtskilliga timmar i provrum för att hitta rätt BH-storlekar och modeller, tillsammans med proffsiga butiksbiträden som verkligen kunnat sin sak (dvs INTE på Lindex - som inte är i närheten av de storlekar jag kräver). Så jag HAR järnkoll på det (och ställer inte sällan HÖGRE krav på passform än vad expediterna tycker jag ska acceptera)
Ja, det kan göra ont utan bh, även om man har små bröst.
Det har jag väl inte förnekat? Jag har bara undrat hur det skulle kunna finnas något behov av bh om det inte gör ont eller är obehagligt. En del inlägg i tråden verkar antyda att det finns andra behov också, och jag fattar inte vilka.
Eftersom typ ingen i min årgång hade bh i ungdomen överhuvudtaget, tror jag inte att det vanliga är att man får ont när man sportar om man har små bröst.
som att det inte var känt för dig.Behövs för att det inte ska göra ont? Eller av något annat, för mig okänt, skäl?