Hängbröst :(!

Sv: Hängbröst :(!

Ärr blir det och det går inte att komma ifrån. Har man otur så det läker dåligt så blir ärren större, men läker det bra så blir ärren minimala. Form beror nog på vad man har från början och hur man sköter sig, men jag är i alla fall jättenöjd med min form (och jag hade inte vackra bröst innan). Om du vill göra operationen genom landstinget - det gjorde jag - så måste du vara normalviktig (BMI under 25) och du måste ha minst 800 ml volym per bröst. Vid operationen tar de bort ungefär hälften av volymen. De vill inte ta mer för då blir formen konstig. Angående väntetider så omfattas det av vårdgarantin så inom en månad från remiss (som man kan få genom sin VC) ska man få komma till sjukhuset för bedömning, och efter bedömning ska man få operation inom 3 månader. Flera landsting lejer ut bröstförminskningar till privata kliniker pga resursbrist. Att göra en bröstförminskning privat kostar runt 35 000 kr.
 
Sv: Hängbröst :(!

Varför skulle du göra dem enorma om du inte vill ha enorma?
 
Sv: Hängbröst :(!

Heter något så enkelt som bröstlyft:) Man kan dock få en storlek mindre kupa.
Tror nog det är något jag kommer göra när jag är färdig med barnafödandet då jag har potential att få enorma hängbröst vilket inte vore snällt för min rygg.
 
Sv: Hängbröst :(!

Du menar inte ankarlyft väl? För det skulle inte jag kalla enkelt ingrepp. Vid en bröstförminskning görs också lyft så jag vet vad jag pratar om - jag hade aldrig velat skära upp så mycket "bara" för att lyfta.
 
Sv: Hängbröst :(!


Samma här också! Fick hängbröst vid 24 års ålder i samband med viktuppgång. Att vara 40 och ha fått barn och först nu ha fått hängbröst är en bedrift! Förstår inte alls hur TS kan vara så hård mot sig själv.

Bryr mig inte alls om mina hängbröst, det finns massor med bra BH:ar som lyfter och gör dem fint toppiga. Nu har jag förvisso "bara" C-kupa så då blir det kanske lättare.
 
Sv: Hängbröst :(!

Nu var det ca ett år sedan jag läste om det, men då verkade det vara en ganska simpel operation, iallafall enklare än att skaffa större.
 
Sv: Hängbröst :(!

Du menar inte ankarlyft väl? För det skulle inte jag kalla enkelt ingrepp. Vid en bröstförminskning görs också lyft så jag vet vad jag pratar om - jag hade aldrig velat skära upp så mycket "bara" för att lyfta.
Det finns lite olika sätt att lyfta på - donut och lollipop - men de kräver också att utgångslänget inte är jättehängigt. Har man rejält häng och bara vill göra lyft åtgärdas det med ankarlyft och som du säger så skär man ju upp en hel del då (ca. halva bröstet närmare bestämt).
 
Sv: Hängbröst :(!

kl

hahaha...fördelen med stora hängiga boobs är som min kompis säger...lätt o smuggla in dricka under dom ;)

som penntricket, fast på flaska ....hahaha
 
Sv: Hängbröst :(!

Vore jag 20 - 30 idag hade jag utan tvekan sparat ihop till fina fyllningar. Idag, vid högre ålder, känns det lite ... ja, fånigt. Vet inte riktigt hur jag resonerar där, men.
Fast ärligt, hur många år har du inte kvar som kvinna? Så gammal är du inte.

Den dagen man blir såpass tantig att man känner att man verkligen inte vill ha dem längre går det ju att ta ut inläggen.

Det är ungefär samma argument som de som tycker att jag har börjat plugga för sent i livet. Javisst, jag är 35 år och tar snart examen. Men jag har ju i alla fall 30 år kvar att jobba liksom. Det är banne mig större delen av mitt yrkesverksamma liv!!
 
Sv: Hängbröst :(!

Javisst, mitt tänk är konstigt, det håller jag med om. Jag ventilerade samma fråga med några vänner i USA och där var det bara -Kör på! ungefär.

Ja du store tid, vem hade trott att jag ens skulle tänka tanken?!
 
Sv: Hängbröst :(!

Ja du store tid, vem hade trott att jag ens skulle tänka tanken?!
Frågan är väl varför du inte skulle tänka tanken. Att operera brösten idag är ju verkligen inte samma sak som för 30 år sedan. Idag har de helt andra tekniker och återhämtningen är betydligt snabbare. För att inte snacka om den tekniska utvecklingen på implantat.

Jag har flera vänner som opererat sig de senaste 10 åren och alla är extremt nöjda. En av de var nästan 60 år gammal. Hon hade gått och försökt varit politiskt korrekt, man ska inte operera sig för det är bara knäppgökar som gör det. Tills hennes dotter opererade sig och hon såg hur bra det blev och hur enkelt det var. Hon är idag jätteglad över sina fina runda bröst. Gjorde ett lyft med inlägg i.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina döttrar närmar sig åldern då det börjar hända saker med kroppen, såsom bröst och mens och sånt. Vi har tagit den "lilla versionen"...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
15 849
Senast: cirkus
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 993
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp